
Youtube to piękna rzecz. Tworzysz film, przesyłasz go online, a stamtąd jest dostępny dla milionów ludzi na całym świecie. Jeśli Twoje filmy staną się popularne, nie tylko udostępnisz swoje treści, ale także zarobisz pieniądze. Następnie przesyłasz więcej filmów i zarabiasz jeszcze więcej pieniędzy. Następnie rzuć pracę na pełen etat (mimo, że jest dobra) i rób więcej filmów. Tak? Tak. Wszystko fajnie, ale jak zacząć? Jak zrobić pierwszy krok na Youtube?
Widzowie mojego kanału często pytają mnie skąd mam pomysł, który przynosi mi nawet kilkaset złotych. Jak wpadłeś na pomysł, aby rzucić pracę w korporacji na rzecz YouTube? Nie mogę ci powiedzieć. Ale mogę ci powiedzieć, skąd wzięły się pomysły na moje kanały.
Krok 1: Znajdź nieużywane słowa kluczowe YouTube
Jeśli chodzi o YouTube, wyszukiwanie słów kluczowych dla filmów jest BARDZO ważne.
Jeśli wiesz, jak wybrać PRAWIDŁOWE słowa kluczowe, to…
O czym musisz pamiętać, prowadząc kanał YouTube?
Pierwszą rzeczą, która często pojawia się w innych wątkach marketingowych, są badania odbiorców.
Decydując się na markowy kanał na YT, warto wiedzieć, z kim chcemy rozmawiać. Jak pokazują statystyki, YouTube nie skupia się wyłącznie na najmłodszych odbiorcach. Grupa wiekowa 13-17 lat jest trzecią co do wielkości, a usługi docierają głównie do grupy wiekowej 18-24 lata (grupa największa), a następnie do grupy wiekowej 25-34 lata. W ostatnim czasie znacznie wzrosło również zainteresowanie starszych użytkowników. A w jakim wieku jest Twoja grupa docelowa? Jakie są jego oczekiwania? Jak się komunikuje? Warto to wszystko wiedzieć przed założeniem kanału.
Materiały wideo publikowane na YouTube to świetna obecność reklamowa, którą można obejrzeć w wyszukiwarce Google oraz na samym portalu. Podobnie jak w sieci, również tutaj ważnym czynnikiem będzie optymalizacja kanału i poszczególnych filmów. Im lepiej film zostanie umieszczony, tym większy będzie jego zasięg i dotrze do większej liczby zainteresowanych. To nie jedyna rzecz do zapamiętania.
Poznaj algorytmy YouTube
Aby uzyskać najlepsze wyniki, musisz włożyć dużo pracy – nauczyć się, jak działają algorytmy YouTube i tworzyć angażujące treści, które zachęcą widzów do pozostania dłużej każdy z dodanych filmów. Okazuje się, że dużą popularnością cieszą się nie tylko filmy krótkometrażowe – widzowie częściej doceniają dłuższe, ale zwięzłe materiały, choć warto zastosować niektóre triki filmu, aby przykuć uwagę na dłużej – efekty dźwiękowe, dynamiczne cięcia czy wciągająca narracja mogą okazać się konieczne. Inną motywacją do tworzenia takich treści może być fakt, że algorytmy (określające pozycję w wynikach wyszukiwania) preferują takie treści, ponieważ dłuższe skupienie uwagi widza oznacza, że może mu się wyświetlać więcej reklam.
Analizując najpopularniejsze kanały na platformie YouTube, nie sposób nie zauważyć, że żaden z zamieszczonych tam filmów nie jest tam przypadkowy – jest spójność przekazu, stylu czy poziomu graficznego. Dzięki temu widzowie znacznie łatwiej identyfikują tworzone przez Ciebie treści i postrzegają je jako wartościowe treści, na które warto zwrócić uwagę.