Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Jak zrobić krótszy link YouTube?

Pod koniec roku dużą popularnością cieszyły się strony skracające adresy internetowe; nowe platformy wyrastały jak grzyby po deszczu. W takie rozwiązania zainwestowali nawet najwięksi gracze online. Teraz dołącza do nich YouTube.

Skracanie łączy internetowych jest naturalną konsekwencją rozwoju serwisów oferujących ograniczoną liczbę użytecznych znaków. Twitter lub Blip wprowadzają szerokie ograniczenia w wyrażaniu pomysłów lub udostępnianiu treści znalezionych w Internecie. Zamiast więc „marnować” 65 znaków (czyli mniej więcej połowę tych, które oferują mikroblogi) na cały adres https://e-biznes.pl/2009/12/facebook-skraca-linki-w-domenie-fb-me/ Taki link możemy skrócić do postaci: http://bit.ly/64Rckp. Zaleta takiego rozwiązania jest oczywista.

Długość adresu URL – krótka czy długa?

Badania przeprowadzone przez Ahrefs pokazują, że krótsze adresy URL często mają lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Należy jednak zauważyć, że ta analiza skupiała się głównie na adresach URL stron głównych, które zazwyczaj są krótkie.

Nie powinniśmy jednak zbytnio oszczędzać na stworzeniu tak wydajnego i przyjaznego dla użytkownika adresu URL. Opłaca się, aby było krótkie, tj. H. jego długość waha się od kilku do kilkudziesięciu znaków (np. od 5 do 65 znaków, jeśli liczymy znaki zgodnie z protokołem „https://”). Ważne jest, aby ten adres URL dawał internautom pojęcie, czego się spodziewać. Maksymalna długość adresu URL to 2048 znaków (ograniczona przez Internet Explorer).

Prawdopodobnie nie będziemy dążyć do tworzenia najdłuższych adresów URL 🙂

Jak skrócić link?

Krótki i przyjazny link do adresu URL Twojej witryny nie tylko dobrze wygląda, ale także daje możliwość ciekawego zaprezentowania treści. Zwłaszcza jeśli możesz skorzystać z opcji skrócenia linku przez domenę. W adresie URL możesz wyświetlić przyjazną dla człowieka formę adresu.

Linki można skracać na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest skorzystanie z bezpłatnych internetowych skracaczy linków. Jeśli wpiszesz długi, nieatrakcyjny adres URL, otrzymasz krótki adres www. Możesz też skrócić linki bardziej profesjonalnie i zrobić to z własną domeną.

O czym należy pamiętać, prowadząc kanał YouTube?

Pierwszą rzeczą, która często pojawia się w innych wątkach marketingowych, są badania odbiorców. Decydując się na markowy kanał na YT, warto wiedzieć, z kim chcemy rozmawiać. Jak pokazują statystyki, YouTube nie skupia się wyłącznie na najmłodszych odbiorcach. Grupa wiekowa 13-17 lat jest trzecią co do wielkości, a usługi docierają głównie do grupy wiekowej 18-24 lata (grupa największa), a następnie do grupy wiekowej 25-34 lata. W ostatnim czasie znacznie wzrosło również zainteresowanie starszych użytkowników. A w jakim wieku jest Twoja grupa docelowa? Jakie są jego oczekiwania? Jak się komunikuje? Warto to wszystko wiedzieć przed założeniem kanału.

Materiały wideo publikowane na YouTube to świetna obecność reklamowa, którą można obejrzeć w wyszukiwarce Google oraz na samym portalu. Podobnie jak w sieci, również tutaj ważnym czynnikiem będzie optymalizacja kanału i poszczególnych filmów. Im lepiej film zostanie umieszczony, tym większy będzie jego zasięg i dotrze do większej liczby zainteresowanych. To nie jedyna rzecz do zapamiętania.

Google URL Shortener

Kolejne narzędzie dostarczane przez Google, również bezpłatne. Zasada działania jest bardzo podobna – w odpowiednie pole wpisujemy „długi” adres:

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para su correcto funcionamiento y para fines de afiliación y para mostrarte publicidad relacionada con sus preferencias en base a un perfil elaborado a partir de tus hábitos de navegación. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Więcej informacji
Privacidad