
Treść jest najważniejsza. Kiedy myślimy o kanale YouTube, który odniesie sukces i osiągnie swoje cele, MUSIMY pamiętać, że najważniejsza jest treść. Najważniejsze to przekonać ludzi, że warto do nas wracać, że dostarczamy widzom fajne, ciekawe, rozwijające się i angażujące treści. Odwiedzając nasz kanał, widz otrzymuje pewną wartość dodaną (czy to uśmiech, rozrywkę, wiedzę, instrukcję, pomysł). Niezwykle ważna jest więc jakość treści i profesjonalizm jej wykonania.
Ale to nie wszystko. Następnym krokiem jest utworzenie określonego trwałego formatu treści. Format, czyli pewien schemat, struktura naszego odcinka. Ludzie lubią powtarzalność i chcą wiedzieć, czego się spodziewać. Z tego powodu nie powinniśmy tworzyć kanału, który służy nam jako repozytorium treści – miejsce, w którym możemy przesyłać wszystkie dziwne materiały wideo, jakie mamy. A także reklamy świąteczne i vlogi oraz aktualności z wydarzeń firmowych i objaśnienia naszych produktów. Musimy coś wybrać. Ludzie – nasi widzowie, subskrybenci, potencjalni klienci chcą wiedzieć, czego się po nas spodziewać i mieć powód, by do nas wracać – bo co tydzień w czwartek o 19:30 czeka na nich film, z którego dowiedzą się więcej o pielęgnacji włosów, naprawie quadów , grzybobrania, gotowania, odchudzania, ćwiczeń czy czegokolwiek, co do nich przygotujemy.
SkyTube
Innym, coraz bardziej popularnym rozwiązaniem jest SkyTube. Aplikacja działa na tej samej zasadzie co New Pipe – musimy więc liczyć się z tym, że nie logujemy się tu swoimi danymi z YouTube’a. Plusem jest możliwość zaimportowania abonamentu do naszej aplikacji.
Jednak zarówno New Pipe, jak i SkyTube nie należą do aplikacji tak zaawansowanych i skutecznych jak Vanced – niestety najwięcej funkcjonalności oferowała wycofana usługa.
Jak mówią, jeśli nie masz tego, co lubisz, lubisz to, co masz. Dlatego w definicję content marketingu włączyłem aspekt jego dystrybucji. Prawdziwy zysk pochodzi ze sprytnego połączenia kreacji i promocji. Najlepszy i najbardziej przydatny artykuł, którego nikt nie zna, nie przyciągnie do Ciebie klientów. Najwięcej zyskasz, gdy Twoi odbiorcy Cię znajdą. Możesz wykonywać wiele z tych czynności za darmo i nadal uzyskiwać dobre wyniki.
Dobrym przykładem jest publikacja treści w sieciach społecznościowych, zarówno na kontach firmowych i osobistych, jak iw grupach tematycznych. Daje to możliwość zaistnienia w sieci i dotarcia do szerszej publiczności. Możesz także informować swoich subskrybentów o wartościowych treściach za pomocą newslettera. W ten sposób zdobywasz pierwszego odbiorcę, zanim zbudujesz odpowiedni zasięg w wyszukiwarce.
YouTube będzie częściej przypominał o logowaniu
YouTube chciałby mieć możliwość przypisania aktywności na stronie do konkretnego konta/witryny użytkownika, to w niedalekiej przyszłości zauważysz coraz więcej wiadomości, w których zostaniesz poproszony o zalogowanie się lub utworzenie konta. Dzięki informacjom o naszej historii oglądania i innych działaniach na YouTube, serwis może polecać nam określone klipy, a także dostosowywać profil reklamowy (jeśli nie posiadasz abonamentu Premium) – w obu przypadkach jest to oczywiście bardzo wygodny dla serwisu.
Operatory
Podobnie jak Google, możesz używać operatorów wyszukiwania na Youtube (chociaż jest to rzadko wspominane). Słowa kluczowe to frazy, które YouTube wyszukuje w tytule, tagach i opisie, ale jeśli po słowach kluczowych wpiszesz „intitle”, YouTube wyświetli wyniki, w których wyszukiwane hasło pojawia się tylko w tytule filmu. Podobnie jak Google, możesz umieścić słowa kluczowe w cudzysłowie (jeśli szukasz dokładnej frazy), umieścić znak plus (+) przed słowami, które na pewno chcesz znaleźć, a znak minus (-) obok do słów kluczowych, które na pewno chcesz wykluczyć.
Wszelkie filtry, których można użyć na stronie wyników wyszukiwania, można również wpisać w polu wyszukiwania. Pamiętaj tylko, że składnia takiego wyszukiwania wygląda inaczej w YouTube niż w Google. Na Youtube wygląda to tak, określone polecenie (związane z konkretnym filtrem) jest wpisywane po słowach kluczowych i dwie części są oddzielone przecinkiem: (tixabb_7)