Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Jaka jest najczęściej oglądana treść na YouTube?

Jeśli chcesz rozpocząć swoją przygodę z YouTube, ale nie wiesz, jakie treści mogą zainteresować Twoich widzów, jestem tutaj, aby Ci pomóc – przygotowałem 100 pomysłów na kanały YouTube? To bardzo ważne, abyś znalazła coś własnego, coś, co naprawdę lubisz i w czym jesteś dobra. Widzowie na pewno to odczują i chętniej odwiedzą Twój kanał. Myślę, że marzenie o zostaniu YouTuberem to za mało, trzeba też mieć dobre rozeznanie, jakie treści chcesz udostępniać. Stworzyłam więc listę, która może pomóc tym, którzy chcą rozpocząć swoją przygodę z YouTube, ale nie mają jeszcze pomysłu na swój kanał.

Oto 100 pomysłów na kanał na YouTube:

YouTube SEO – na co zwrócić uwagę?

Uwzględnienie słów kluczowych w strategii miejsc docelowych wideo jest koniecznością. Wyszukiwarka portalu odczytuje m.in. słowa zawarte w opisie oraz w tytule w celu rozpoznania treści filmu. W tym celu możesz skorzystać z Planera słów kluczowych Google AdWords. Możesz także użyć tego narzędzia, aby uzyskać informacje o średniej miesięcznej liczbie wyszukiwań hasła w Google. Jeśli poza SERP-ami w wyszukiwarce na często wyszukiwane słowo kluczowe pojawiają się także filmy z serwisu, to ich wysoka pozycja wnosi do nagrania wiele nowych wyświetleń. Analizując słowa kluczowe, pamiętaj, że podczas wyszukiwania filmów użytkownicy serwisu korzystają z mniej skomplikowanych wyszukiwań niż w Google. Więcej o analizie słów kluczowych przeczytasz w tym artykule na naszym blogu: Po przeanalizowaniu fraz, na których opiera się późniejsza strategia pozycjonowania wideo, dowiedz się, jaka jest konkurencja. Sprawdź, jak optymalizują swoje filmy i jakie słowa kluczowe mają podobne filmy.

SEO do Rodeo

Jeśli chcemy, aby ludzie znajdowali nasze treści, musimy je opisać w taki sposób, aby były jak najłatwiejsze dla widzów.

Dlatego przed każdym przesłaniem warto przeprowadzić analizę słów kluczowych — sprawdzić, czego ludzie szukają w Google i YouTube, związanych z tematyką naszego kanału. A potem pamiętaj, że słowa kluczowe i frazy pojawiają się zarówno w tytule filmu, jak i w jego opisie (nie skupiajmy się na opisie, spróbujmy zrobić ciekawy tekst, mini-artykuł o naszym materiale) oraz w Metadanych – pojawiają się tagi itp. Dzięki temu algorytmowi „rozumieją” o czym jest nasz film i mogą pokazać go potencjalnym poszukiwaczom.

Nagłówki powinny być skuteczne, interesujące i generujące kliknięcia, ale nie przesadzaj, ponieważ dzisiejsze algorytmy nie lubią clickbaitów, czyli nagłówków zmuszających ludzi do kliknięcia. Dlatego bardzo ważne jest, aby nagłówek z jednej strony był ciekawy i zachęcający, az drugiej zawierał przynajmniej jeden rzeczownik lub frazę kluczową.

Opis również powinien być odpowiednio zoptymalizowany

Opis to drugi najważniejszy aspekt naszego filmu, który ma ogromny wpływ na pozycję na YouTube. Musi dobrze łączyć się z treścią, jednocześnie dopasowując się do najczęściej wyszukiwanych słów kluczowych – trochę jak tekst na blogach oczyszczonych pod kątem SEO. Dodając tagi, ułatwiamy też algorytmom YouTube zrozumienie, o czym jest nasz film i do kogo jest przeznaczony – tu też możemy używać słów kluczowych, ale nie tylko.

Jeden inny – i ostatni – rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę podczas publikowania na YouTube, jest jakość nagrań, które umieszczamy na stronie. Im wyższa rozdzielczość i lepsza jakość dźwięku, tym lepiej. Warto pamiętać, że nie zawsze trzeba kręcić w 8k – głównym celem nie jest zejście poniżej 720p. Film o tak niskiej rozdzielczości ma mniejsze szanse na dobrą pozycję w wynikach wyszukiwania w YouTube. Jeśli masz już plik wysokiej jakości, zwróć uwagę na jego tytuł – powinien on również poprawnie odnosić się do słów kluczowych i tematu nagrania. Nie zapomnij o miniaturze, powinna zainteresować potencjalnego widza.

Esta web utiliza cookies propias para su correcto funcionamiento. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Más información
Privacidad