
W tytule filmu wideo w serwisie YouTube możesz (lub powinieneś) umieścić słowa kluczowe, które pomogą innym znaleźć Twój film wideo. To chyba najważniejszy element związany z YouTube SEO. Określa on, jak wysoko film będzie się zajmował na stronie wyników wyszukiwania YouTube (YSRP). Prawidłowy tytuł filmu ma również duży wpływ na współczynnik klikalności (CTR).
Jak śledzić wykorzystanie danych w YouTube
Śledzenie wykorzystania danych może pomóc Ci zrozumieć, w jaki sposób wykorzystywane są Twoje dane i czy musisz to ograniczyć. Jeśli chcesz zobaczyć, ile danych zużywa YouTube na Twoim telefonie, możesz to zrobić zarówno na iPhonie, jak i na Androidzie.
Aby sprawdzić wykorzystanie danych YouTube na iPhonie, wykonaj następujące czynności:
SEO w YouTube – na co zwrócić uwagę?
Uwzględnienie słów kluczowych w strategii miejsc docelowych wideo jest koniecznością. Wyszukiwarka portalu odczytuje m.in. słowa zawarte w opisie oraz w tytule w celu rozpoznania treści filmu.
W tym celu możesz skorzystać z Planera słów kluczowych Google AdWords. Możesz także użyć tego narzędzia, aby uzyskać informacje o średniej miesięcznej liczbie wyszukiwań hasła w Google. Jeśli poza SERP-ami w wyszukiwarce na często wyszukiwane słowo kluczowe pojawiają się także filmy z serwisu, to ich wysoka pozycja wnosi do nagrania wiele nowych wyświetleń. Analizując słowa kluczowe, pamiętaj, że podczas wyszukiwania filmów użytkownicy serwisu korzystają z mniej skomplikowanych wyszukiwań niż w Google. Więcej o analizie słów kluczowych przeczytasz w tym artykule na naszym blogu: Po przeanalizowaniu fraz, na których opiera się późniejsza strategia pozycjonowania wideo, dowiedz się, jaka jest konkurencja. Sprawdź, jak optymalizują swoje filmy i jakie słowa kluczowe mają podobne filmy.
Korzystanie z usług publikowania wideo
Zaletą korzystania z usług firm trzecich do hostowania i udostępniania klipów filmowych jest przede wszystkim wygoda i automatyzacja pracy związanej z konwersją do wielu formatów . Korzystanie z YouTube polega w rzeczywistości na przesyłaniu materiału wideo w dowolnym formacie, konwertowaniu tego pliku i samodzielnym publikowaniu go. Drugą zaletą może być fakt, że nasz film od razu pojawia się jako treść w wyszukiwarce YouTube, dzięki czemu procent użytkowników właśnie tam go znajdzie i zapozna się z naszym materiałem.
Korzyści z publikowania filmów na zewnętrznych stronach internetowych to:
YouTube
Zalecana prędkość Internetu do oglądania filmów:
- ) ) SD (360p) – 0,7 Mb/s
- SD (480p) – 1,1 Mb/s
- HD (720p) – 2,5 Mb/s (tixagb_0p) jakość (tixagb_0p) – 100p 5 Mb/s
- w jakości 4K – 20 Mb/s.