
Kolejną bardzo ważną kwestią jest struktura techniczna każdej sekcji. I tutaj trzeba zwrócić uwagę na kilka elementów. Po pierwsze pamiętaj, że YouTube to nie telewizja, nie powinniśmy zaczynać odcinka od napisów początkowych. Pierwsze kilkanaście sekund filmu to bardzo ważny czas. Kiedy przyciągamy widzów, mamy kolejny punkt z algorytmu, ale jeśli ludzie opuszczą nasz film w pierwszych kilku sekundach – algorytm może np. uznać nasz tytuł za mylący (bo wychodzą od razu po kliknięciu) i mniej chętnie pokazać wideo innym użytkownikom platformy.
Dlatego ważne jest, aby dać widzom najciekawsze, najsłodsze i najlepsze fragmenty naszego odcinka na początku filmu, następnie pokazać napisy początkowe (ale dosłownie kilka sekund), a następnie przejść do pełnego filmu. Ważne jest również przemyślane opowiadanie historii – budowanie i rozładowywanie napięcia w taki sposób, aby widz jak najdłużej pozostał przy naszej produkcji. Algorytm uwzględnia zarówno łączną liczbę minut oglądania, jak i średni czas oglądania, tj. H. odsetek filmów oglądanych przez widzów. Co to oznacza w praktyce? Oznacza to, że nasz film… nie powinien być ani za krótki, ani za długi.
New Pipe
New Pipe to obecnie najpopularniejsza i najbardziej polecana alternatywa YouTube Vanced dla posiadaczy smartfonów z Androidem. Podobnie jak niedawno zamknięta usługa, aplikacja oferuje dostęp do treści YouTube bez reklam. Istnieją również opcje odtwarzania w tle lub pobierania wideo.
Nie jest to jednak idealne rozwiązanie. Czemu? Ta aplikacja nie opiera się na API Google, co uniemożliwia nam wygodne logowanie się na nasze konto. Robimy wszystko tylko w aplikacji New Pipe, co sprawia, że wszystko jest nieco trudniejsze. Oprócz tego jednak aplikacja umożliwia nam dostęp do wszystkich funkcji serwisu YouTube – co czyni go jedną z najciekawszych obecnie alternatyw.
Profesjonalne i kompleksowe SEO
Sprawdź naszą >> OFERTA > OFERTA > OFERTA
Pozycjonowanie na YouTube – tytuły filmów mają znaczenie
Z wybranymi słowami kluczowymi – na na podstawie którego umieszczamy tytuł naszego filmu oraz treść opisu – pomagamy przy autouzupełnianiu w wyszukiwarce You Tube. Wpisując najważniejsze słowo związane z tematem naszego filmu, dostajemy wskazówkę, czego najczęściej szukają użytkownicy serwisu. To dobra sugestia przy podejmowaniu decyzji, jak powinien wyglądać tytuł naszego filmu na YouTube. Nie zapominajmy jednak, że tworzymy głównie dla ludzi – tytuł powinien zawierać najczęściej wyszukiwane słowa, ale jednocześnie powinien być ciekawy i adekwatny do treści filmu.
Opis to drugi najważniejszy aspekt naszego filmu, który ma ogromny wpływ na pozycję na YouTube. Musi dobrze łączyć się z treścią, jednocześnie dopasowując się do najczęściej wyszukiwanych słów kluczowych – trochę jak tekst na blogach oczyszczonych pod kątem SEO. Dodając tagi, ułatwiamy też algorytmom YouTube zrozumienie, o czym jest nasz film i dla kogo jest przeznaczony – możemy tu również użyć słów kluczowych, ale nie tylko.