
Trendy i wyzwania – ginący zawód w IT
Polska firma No Fluff Jobs postanowiła przyjrzeć się trendom, które czekają nas w IT na rok 2023. Według Unii Europejskiej liczba osób zatrudnionych w tym sektorze wzrośnie z obecnych 9 mln do 20 mln do końca 2030 roku.
Algorytm nie jest doskonały, ale stale się rozwija
Klasyfikator wideo YouTube ma wiele błędów, ale są one regularnie ulepszane. Stworzenie idealnego narzędzia jest praktycznie niemożliwe, więc zawsze będą kłótnie. Na razie spodziewaj się podobnych treści tworzonych przez największe gwiazdy YouTube. Wystarczy spojrzeć na twórczość Karola „Friza” Wiśniewskiego czy Marcina Dubiela. Proste wyzwania, porozmawiaj o swoim gwiazdorskim życiu lub połącz się z innymi znanymi ludźmi. Nie ma w tym nic ambitnego, ale sprzedaje się doskonale i nie można nic zarzucić YouTube. Dlatego możesz albo być bardzo ostrożny, albo tworzyć powtarzalne i mało ambitne treści, które przyniosą ci regularne dochody bez zbędnych problemów. To jest największy problem dzisiejszego YouTube.
Poprawność polityczna i etyczna jest dobra, ale warto oddzielić to, co pozornie dobre, od tego, co naprawdę dobre – nikt nie chce żyć w świecie, w którym wszystko jest takie samo i nic się nie zmienia.
SEO to rodeo
Jeśli chcemy, aby ludzie znajdowali nasze treści, musimy je opisać w taki sposób, aby było to jak najłatwiejsze dla widzów. Dlatego przed każdym przesłaniem warto przeprowadzić analizę słów kluczowych — sprawdzić, czego ludzie szukają w Google i YouTube, związanych z tematyką naszego kanału. A potem pamiętaj, że słowa kluczowe i frazy pojawiają się zarówno w tytule filmu, jak i w jego opisie (nie skupiajmy się na opisie, spróbujmy zrobić ciekawy tekst, mini-artykuł o naszym materiale) oraz w Metadanych – pojawiają się tagi itp. Dzięki temu algorytmowi „rozumieją” o czym jest nasz film i mogą pokazać go potencjalnym poszukiwaczom.
Nagłówki powinny być skuteczne, interesujące i generujące kliknięcia, ale nie przesadzaj, ponieważ dzisiejsze algorytmy nie lubią clickbaitów, czyli nagłówków zmuszających ludzi do kliknięcia. Dlatego bardzo ważne jest, aby nagłówek z jednej strony był ciekawy i zachęcający, az drugiej zawierał przynajmniej jeden rzeczownik lub frazę kluczową.
Treść kluczem do sukcesu
Treść to jeden z najważniejszych elementów. Tworząc kanał na YouTube pamiętaj, że najważniejsza jest treść. Ważnym punktem naszej działalności jest przekonanie publiczności, że warto wracać na nasz kanał po ciekawe i angażujące treści. Ważne jest, aby widz po odwiedzeniu nas otrzymał wartość dodaną i chętnie do nas wracał.
Kolejnym elementem, na który warto zwrócić uwagę jest stworzenie schematu dla naszego odcinka. Społeczność ceni powtórki i chce wiedzieć, czego się spodziewać. Każdy przygotowany materiał powinien zaczynać się w ten sam sposób, a treść powinna być wcześniej przygotowana i usystematyzowana. Chaos w przygotowanych materiałach wpłynie negatywnie na naszych odbiorców. Obserwatorzy chcą wiedzieć, czego mogą się spodziewać na naszym kanale. Ważna jest również regularność postów. Ustalenie konkretnego dnia i godziny opublikowania materiału buduje naszą społeczność. Odwiedzają nas w określonym dniu i godzinie, aby zdobyć dodatkową wiedzę, którą wykorzystają w swoim życiu.