Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Jaka jest różnica między YouTuber a blogerem?

Jaka jest różnica między twórcą internetowym a influencerem? Czy wszystkie popularne terminy są naprawdę poprawne? Czy subskrypcje i subskrypcje to to samo? Jaki jest wskaźnik zaangażowania? Jeśli chcesz poznać odpowiedzi na te i inne pytania, to świetnie. Przedstawiamy Państwu słowniczek terminów, z którymi spotykacie się na co dzień w obszarze influencer marketingu.

Notatki – istniały przed mapami i były ogłoszeniami, które pojawiały się podczas filmu. Jednak ich nieatrakcyjny wygląd i częste nadużywanie w filmach sprawiły, że funkcja ta została usunięta i zastąpiona mapami.

Blog czy Instagram

To dwie zupełnie różne platformy, zupełnie inne narzędzia. Powiedziałbym, że wybór zależy od:

  • Ciebie, Twojej osobowości
  • treści, które chcesz tworzyć
  • efektów, które chcesz osiągnąć, jeśli
  • ) w jakim celu prowadzisz bloga lub kanał społecznościowy
  • charakterystykę odbiorców dla których tworzysz

influencerów i blogerów – poznaj różnice

Nie każdy wie, że influencer to nie zawsze bloger. Różnica polega na tym, że influencerzy to nie tylko osoby prowadzące własne blogi, ale także osoby aktywne na Instagramie, YouTube czy TikToku. Niektórzy autorzy pozostają dostępni na wielu platformach i aplikacjach jednocześnie, zwiększając swój zasięg.

Często okazuje się, że znane osobistości, takie jak aktorzy, aktorki czy piosenkarki, w mgnieniu oka stają się influencerami. Wystarczy, że pojawi się w telewizji, radiu lub internecie, a ludzie będą pod wrażeniem tego, o czym mówią. Można powiedzieć, że nie każdy influencer jest blogerem, ale wielu blogerów z pewnością chciałoby zostać sławnymi influencerami!

Tworzenie treści tekstowych i wideo

Jeśli chodzi o samą formę dostarczania treści, różnice między blogiem a vlogiem są ogromne. Ale te różnice leżą również w sposobie jego tworzenia.

Z blogiem i zawartością tekstową, a nawet wzbogaconą obrazami, wszystko jest proste. Siedzę, piszę, mam. Mogę podyktować treść nagrania do mojego telefonu i dostać wersję roboczą, którą trzeba tylko poprawić. Mogę napisać tekst w mailu, wysłać do siebie i w razie potrzeby umieścić na blogu. Mogę go nawet opublikować, wysyłając e-mail na odpowiedni adres.

Nigdy nie widziałem, żeby ktoś przygotowywał reklamy wideo na każde spotkanie. Skąd wziął się ten pomysł? Skąd czerpiesz inspirację do kolejnych przygód?

Wszystko zaczęło się od pomysłu zorganizowania spotkania dla społeczności. Jako osoba odpowiedzialna za całe to zamieszanie, zdecydowałam, że czas pogodzić się z faktem, że będzie mnie śledzić wiele nieznanych mi osób. Podobna sytuacja ma miejsce na YouTube. Więc pewnego dnia pomyślałem, dlaczego nie pokazać światu mojej gadającej głowy, zapraszając cię na randkę? Pierwszą rzeczą, która przyszła mi do głowy, był film w formie krótkiego przemówienia. Przyjęcie pierwszego zaproszenia było dla mnie i dla Kasi bardzo stresujące. Musieliśmy przeprojektować nasze maleńkie mieszkanie, aby mieć spójne tło i dobre podświetlenie. Zachodzące słońce wcale nie pomagało. Skończyło się źle, ale jak to się mówi: pierwszy robak od śliwki. Nie załamałem się, tylko podwinąłem rękawy i szedłem dalej.

Myślę, że zdecydowanie nie wystarczy zaprosić społeczność, po prostu tworząc wydarzenie w mediach społecznościowych, które zawiera suchy tekst, aby zainteresować ludzi. Jeśli impreza to coś więcej niż wspólne piwko, trzeba poważnie potraktować kwestię zaproszenia gości. Weźmy jako przykład ślub. Przyszli Państwo Młodzi osobiście zapraszają gości wręczając im zaproszenie w formie kartki z ich imieniem. To bardzo ładny kształt, który podnosi rangę akcji. Tymi samymi zaproszeniami wideo chciałem podnieść prestiż spotkań WarsawJS.

Esta web utiliza cookies propias para su correcto funcionamiento. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Más información
Privacidad