Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Jaka kategoria YouTube jest lepsza?

Czy dom jest budowany od góry do dołu? Takie cuda są trudne do osiągnięcia. Zanim prześlesz film na kanał, upewnij się, że wykonałeś wszystkie niezbędne czynności. Całkowita liczba ustawień jest bardzo duża, dlatego poniżej przedstawiono kilka podstawowych kroków. Przygotowałem poniższą listę kont korzystających z widoku YouTube Studio (Beta).

Po wejściu do YouTube Studio wybierz Ustawienia z menu po lewej stronie. W nowym oknie, które się pojawi, przełącz się na Widok kanału. Na pierwszej zakładce Podstawowe informacje znajdziesz okno, w którym możesz wpisać słowa kluczowe kanału YouTube.

Użyj zakładek i napisów końcowych

Zakładki to ogłoszenia wideo, które można wykorzystać do celów marketingowych. Na przykład mogą przybrać formę linków do naszej witryny, prosić o darowizny lub polecać inny film lub playlistę. Do filmu możemy dodać maksymalnie 5 kart i warto skorzystać z tej opcji. Kredyty pojawiają się od 5 do 20 sekund przed końcem filmu, a ich elementy zawierają informacje podobne do kart informacyjnych. Mamy wtedy do dyspozycji cały ekran, aby elementy bardziej przykuwały uwagę widza.

Sygnatury czasowe wyświetlane w obszarze odtwarzania umożliwiają widzom obejrzenie interesujących ich fragmentów filmu. Jeśli prawidłowo użyjemy podpisów, czas oglądania filmów wydłuży się, ponieważ mniej użytkowników opuści je na początku. Jest to ważne, ponieważ czas, jaki widzowie spędzają na oglądaniu filmów, jest również bardzo ważny dla SEO. Dobrze, że podpisy odnoszą się do użytych słów kluczowych, co zachęca do kliknięć.

Badanie słów kluczowych — badanie słów kluczowych

Włączenie słów kluczowych do strategii umieszczania filmów wideo jest koniecznością.

Wyszukiwarka portalu odczytuje m.in. słowa zawarte w opisie oraz w tytule w celu rozpoznania treści filmu. W tym celu możesz skorzystać z Planera słów kluczowych Google AdWords. Możesz także użyć tego narzędzia, aby uzyskać informacje o średniej miesięcznej liczbie wyszukiwań hasła w Google. Jeśli poza SERP-ami w wyszukiwarce na często wyszukiwane słowo kluczowe pojawiają się także filmy z serwisu, to ich wysoka pozycja wnosi do nagrania wiele nowych wyświetleń. Analizując słowa kluczowe, pamiętaj, że podczas wyszukiwania filmów użytkownicy serwisu korzystają z mniej skomplikowanych wyszukiwań niż w Google. Więcej o analizie słów kluczowych przeczytasz w tym artykule na naszym blogu: Po przeanalizowaniu fraz, na których opiera się późniejsza strategia pozycjonowania wideo, dowiedz się, jaka jest konkurencja. Sprawdź, jak optymalizują swoje filmy i jakie słowa kluczowe mają podobne filmy.

Zarabiaj na YT – sprzedawaj własne produkty

Innym sposobem na zarabianie na swojej pracy jest sprzedaż własnych produktów – jest tu dużo miejsca.

Czy jesteś pszczelarzem? handel miodem. Robisz piękne drewniane meble? Zdobywaj klientów na YT itp.

Jak często powinny odbywać się takie konkursy?

Najpierw musisz sprawdzić, czy to w ogóle się opłaca, aby Twoje wysiłki nie poszły na marne. Po przeprowadzeniu takiego konkursu odczekaj chwilę, sprawdź jak wygląda „przepływ” subskrybentów i jak wygląda retencja pozostałych widzów na kanale. Jeśli po konkursie nie masz subskrybentów zainteresowanych publikowanymi przez Ciebie treściami, nie podobają Ci się Twoje filmy, nie retweetuj ich, może to oznaczać, że przyciągnąłeś ludzi, których interesują tylko nagrody.

8. Stwórz serię, cykl!

Esta web utiliza cookies propias para su correcto funcionamiento. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Más información
Privacidad