
Niech zgadnę – jesteś artystą, jakiś czas temu założyłeś kanał na YouTube i opublikowałeś swoje pierwsze teledyski. Od ostatniej premiery minęło już trochę czasu, a patrząc na wyniki oglądalności, zastanawiasz się: czy są sposoby na ulepszenie kanału? Odpowiedź brzmi tak. Oto prosta lista kontrolna, która pomoże Ci upewnić się, że robisz wszystko, co w Twojej mocy, aby zoptymalizować swój kanał YouTube, aby zwiększyć liczbę wyświetleń, zbudować lojalnych odbiorców i zarabiać więcej w YouTube.
1. WYBIERZ NAZWĘ KANAŁU Nazwa kanału w YouTube różni się od jego adresu URL. Nazwę można później edytować i zmieniać, ale najlepiej wybrać ją wcześniej i trzymać się jej. Zachowuj spójny i konsekwentny branding przez Ciebie jako artysta. Wybierz więc coś, co jest w miarę krótkie i łatwe do zapamiętania (np. nazwa zespołu), coś, co pozwoli widzom wiedzieć, czego mogą się spodziewać po odwiedzeniu kanału. Możesz edytować informacje o swoim kanale YouTube, logując się na swoje konto Google+. Jeśli jesteś artystą, warto dodać słowa: OFFICIAL CHANNEL lub OFFICIAL do nazwy kanału, ponieważ widz zwykle szuka oficjalnego kanału artysty za pomocą wyszukiwarki YouTube i wierz mi, czy ci się to podoba, czy nie, w tym momencie niestety ktoś wrzuci Twój teledysk na Twój kanał i nie zawsze zadziała content ID czyli system YouTube chroniący przed takimi sytuacjami
WIELKIE OPCJE
Powyższe elementy z pewnością przyczyni się do poprawy widoczności i umiejscowienia naszych materiałów publikowanych w serwisie YouTube. Nie zapomnij o najważniejszym elemencie, jakim jest jakość dodawanego filmu.
Nagrywaj i publikuj ciekawe i atrakcyjne wizualnie treści, które w naturalny sposób angażują użytkowników i zachęcają ich do interakcji w formie komentarzy lub subskrypcji. Pomysłowość i kreatywność są kluczem do YouTube.
10 lat temu miniatura nie miała większego znaczenia ze względu na małą konkurencję między twórcami. Wystarczył całkiem niezły tytuł i przeciętna miniaturka, żeby film się kliknął.
5 lat temu miniatura musiała być całkiem niezła i zawierać coś, co sprawia, że ludzie klikają.
Nadchodzą duże zmiany w aplikacji YouTube
CEO YouTube, Susan Wojcicki, oraz kierownictwo platformy ogłosili wczoraj rozszerzenie systemu monetyzacji programu partnerskiego YouTube. Zapowiadane zmiany pozwolą większej liczbie twórców dołączyć do programu, wprowadzą nowe sposoby monetyzacji filmów krótkometrażowych oraz stworzą nowe możliwości dla twórców wykorzystujących muzykę w swoich filmach do generowania przychodów z reklam. oraz inne korzyści dla przedstawicieli branży muzycznej.
Zmiany mają na celu odzwierciedlenie różnorodności stale rosnącej społeczności YouTube i umożliwienie dwóm milionom twórców zarabiania na treściach publikowanych na platformie, niezależnie od formatu. Główne ogłoszenia to:
✿ Kids Diana Show
Liczba subskrybentów: 68,2 mln
✿ Kids Diana Show to kolejny po Like Nastya niezwykle popularny kanał z treściami dla dzieci. Główną bohaterką spektaklu jest Diana – mała dziewczynka, która bawi się z rodziną i przyjaciółmi. Jest to kanał z największą liczbą subskrybentów na Ukrainie i jednocześnie jednym z najpopularniejszych na świecie. Możemy znaleźć piosenki do nauki dla dzieci lub krótkie filmy do nauki języka angielskiego. Kanał Diany odniósł spektakularny sukces, doceniony przez największe portale biznesowe. Według Business Insider roczne przychody ✿Kids Diana Show wahają się od 3 do 45 milionów dolarów.