
YouTube jest drugą po Google najpopularniejszą wyszukiwarką wśród Polaków. Tak wysoka pozycja może dziwić, ale faktem jest, że filmy na YouTube ogląda miesięcznie 18,5 mln osób. Ponadto Google chętnie pobiera treści wideo z serwisu YouTube i wyświetla je w specjalnym polu wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google. Z tego powodu YouTube jest narzędziem, które powinno zainteresować zarówno przedsiębiorców, jak i twórców treści, którzy chcą budować swoje zasięgi i sukcesywnie zwiększać odsetek swoich treści na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Tutaj też warto walczyć o pozycje, tym bardziej, że wiele promocyjnych tematów i haseł na YouTubie jest jeszcze niedojrzałych. Czy pozycjonery na YouTube mają z tym coś wspólnego? Jak ugryźć SEO na YouTube? Poniżej znajduje się lista niektórych aspektów SEO, na które powinniśmy zwrócić uwagę podczas dodawania filmu na YouTube. Ta lista jest oparta na moich własnych badaniach i doświadczeniach związanych z publikowaniem treści w YouTube.
Krok 4: używaj wyróżniających się miniatur
Według YouTube „90% najlepszych filmów w YouTube ma własne miniatury”. To PRAWDA.)
SEO na YouTube – na co uważać?
Uwzględnienie słów kluczowych w strategii miejsc docelowych wideo jest koniecznością. Wyszukiwarka portalu odczytuje m.in. słowa zawarte w opisie oraz w tytule w celu rozpoznania treści filmu.
W tym celu możesz skorzystać z Planera słów kluczowych Google AdWords. Możesz także użyć tego narzędzia, aby uzyskać informacje o średniej miesięcznej liczbie wyszukiwań hasła w Google. Jeśli poza SERP-ami w wyszukiwarce na często wyszukiwane słowo kluczowe pojawiają się także filmy z serwisu, to ich wysoka pozycja wnosi do nagrania wiele nowych wyświetleń. Analizując słowa kluczowe, pamiętaj, że podczas wyszukiwania filmów użytkownicy serwisu korzystają z mniej skomplikowanych wyszukiwań niż w Google. Więcej o analizie słów kluczowych przeczytasz w tym artykule na naszym blogu: Po przeanalizowaniu fraz, na których opiera się późniejsza strategia pozycjonowania wideo, dowiedz się, jaka jest konkurencja. Sprawdź, jak optymalizują swoje filmy i jakie słowa kluczowe mają podobne filmy.
Struktura efektownych reklam
Różnice między efektowną strukturą reklam w wersji tradycyjnej i dostosowanej do YouTube przedstawiono na poniższych wykresach.
Twoja reklama powinna zaczynać się mocnym, wciągającym wprowadzeniem — to już wiesz. Następnie jest miejsce na pokazanie istoty reklamy i brandingu. Później akcja nieco się uspokaja, aby pokazać odbiorcy związek jego osoby i jego problemów z tym, co oferujesz. Tutaj powinieneś grać swoimi emocjami i opowiadać historię. Dopiero wtedy przychodzi czas na przedstawienie oferty. W dłuższej reklamie możesz na końcu dodać dodatkowe szczegóły oferty, które będą mogły przeczytać osoby, które po dotarciu do tego miejsca będą dość mocno zainteresowane Twoją ofertą.