
Wyniki badania opublikowanego przez HubSpot pokazują, że filmy krótkometrażowe przyciągają obecnie znacznie większe zainteresowanie widzów niż filmy pełnometrażowe. Jeśli masz długie filmy opublikowane na swoim kanale, powiedzmy 20 minut, nadszedł czas, aby sprawdzić, czy 4-minutowy film jest lepszy. Może się okazać, że Twoi widzowie obejrzą maksymalnie 20% długiego filmu i do 90% krótkiego. To znak, że Twoi odbiorcy nie są wyjątkiem – zgodnie z powyższym trendem preferują krótkie filmy.
Jak stworzyć własny film krótkometrażowy w YouTube?
Aby przesłać krótki film, wyjmij telefon i nagraj krótki portret o długości do 60 sekund. Wcześniej, aby opublikować krótki film, musieliśmy dodać #shorts do tytułu filmu. Jeśli film jest w pionie i trwa krócej niż minutę, YouTube traktuje go obecnie jako film krótkometrażowy i wyświetla w sekcji krótkich filmów.
Ponadto każdy film, który jest uważany za krótki, ma małą czerwoną ikonę w prawym dolnym rogu.
Najlepszy czas na publikowanie filmów na TikTok
TikTok to sieć społecznościowa, która stała się bardzo popularna w ostatnich latach. Użytkownicy przesyłają tam krótkie filmy. 15-sekundowy film może przyciągnąć dużą uwagę, jeśli opublikujesz go we właściwym czasie.
W dni powszednie dobrze jest publikować treści wcześnie rano – między 6:00 a 9:00. Użytkownicy po prostu budzą się i od razu chwytają za telefony, więc warto publikować filmy. Wieczór to także świetny czas na publikowanie treści. Według badań poniedziałek i środa od 22:00 do 23:00 to dobry czas na publikowanie postów. W weekendy najlepiej publikować treści między 7:00 a 11:00 oraz po południu między 16:00 a 20:00.
Zasoby i treść
W momencie pisania tego postu opublikowałem tylko kilka filmów krótkometrażowych, więc nie jestem ekspertem. Na szczęście nie piszę tego tekstu z własnego doświadczenia (przynajmniej nie przede wszystkim). Regularnie śledzę kilka anglojęzycznych kanałów na Blogu, Pozycji i YouTube. I stąd biorą się informacje zawarte w tekście.
Główne zasoby to:
Jak wybrać odpowiednie marki?
Używaj ogólnych słów kluczowych związanych z tematem Twojego filmu. Na przykład, jeśli Twój film jest samouczkiem dotyczącym zakładania sklepu internetowego, przykładowymi tagami będą:
„jak założyć sklep internetowy”, „sklep internetowy”, „przewodnik”, „online marketing”, „Sprzedaż online”, „Sklep internetowy”, „Aplikacja”.