
Interlacing to technika analizy, transmisji i wyświetlania obrazu polegająca na naprzemiennych parzystych i nieparzystych liniach obrazu, powszechnie spotykana w telewizji (np. programy Telewizji Polskiej, TVP1 HD, TVP2 HD w naziemnej telewizji cyfrowej) we wszystkich standardach transmisji telewizyjnej używany. (PAL. SECAM, NTSC) i używany w niektórych trybach graficznych na niektórych monitorach. Służy do zmniejszenia szerokości pasma przesyłanego sygnału lub zwiększenia pozornej rozdzielczości wyświetlanego obrazu. W telewizji służy głównie do redukcji migotania ekranu (dwa razy częściej wyświetlana jest połowa linii zamiast rzadziej całego obrazu). Rozdzielczość każdej klatki wynosi 1920 × 1080, a sygnał przesyłany jest w proporcjach 16:9. Ramka jest podzielona na dwa pola. Jedno z pól pokazuje linie parzyste, a drugie nieparzyste, tj. H. pole ma rozdzielczość 1920 x 540. W sygnale telewizyjnym dwa pola tworzące ramkę są rejestrowane w dwóch różnych punktach w czasie, tj. H. w rzeczywistości reprezentują dwie różne ramy. Podczas przedstawiania scen o zwiększonej dynamice, np. B. transmisje sportowe, zwiększa to płynność ruchów.
Nie będę tutaj opisywał, co zrobiono, aby usunąć efekt migotania, bo to czarna magia dla techników, ale na dzisiejszych ekranach możemy zobaczyć znacznie lepsze efekty. Pola pojawiają się z szybkością 50 klatek na sekundę w systemach PAL i 60 klatek na sekundę w systemach NTSC. Przeplotu nie wyeliminowano przy opracowywaniu standardu transmisji koloru, przestrzegano bowiem zasady, że żadna nowa technologia nie powinna ograniczać odbioru na odbiornikach dotychczas dostępnych na rynku. Zasada ta jest jedną z głównych przeszkód w rozwoju nowych technologii, ale nie jest przestrzegana w przypadku zastępowania technologii kodowania sygnału analogowego technologią cyfrową w nadawców naziemnych.
1080p to rozdzielczość bez przeplotu, „p” oznacza progresywną (Full HD). Polecane do naszych filmów.
Korzystanie z usług publikowania wideo
Zaletą korzystania z zewnętrznych serwisów do hostowania i udostępniania klipów filmowych jest przede wszystkim wygoda i automatyzacja pracy związanej z konwersją do wielu formatów. Korzystanie z YouTube polega w rzeczywistości na przesyłaniu materiału wideo w dowolnym formacie, konwertowaniu tego pliku i samodzielnym publikowaniu go. Drugą zaletą może być fakt, że nasz film od razu pojawia się jako treść w wyszukiwarce YouTube, dzięki czemu procent użytkowników właśnie tam go znajdzie i zapozna się z naszym materiałem.
Korzyści płynące z korzystania z zewnętrznych witryn do publikowania wideo są następujące:
Zostaw trochę miejsca!
Gdy YouTube transkoduje Twój film do przesyłania strumieniowego, proces ten może spowodować, że wartości szczytowe dźwięku będą wyższe niż wartości szczytowe wskazywane przez mierniki. Zaleca się pozostawienie 1dB-2dB zapasu na tłumiku głównym. W ten sposób nie tylko zapewnisz, że eksportowany dźwięk nie będzie zniekształcony, ale także zapobiegniesz zniekształceniu dźwięku podczas odtwarzania.
Niezależnie od tego, czy tworzysz teledyski, recenzje produktów, wywiady czy inne treści do YouTube. Chcesz mieć pewność, że Twój dźwięk brzmi najlepiej, niezależnie od systemu odtwarzania, na którym jest odtwarzany. Część odbiorców będzie słuchać Twojego dźwięku na urządzeniu mobilnym, część na głośnikach stacjonarnych, część na słuchawkach itp. Najlepiej nie próbować dostosowywać miksu audio do konkretnego systemu odtwarzania.