Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Jaki jest najmocniejszy silnik?

Dacia Sandero ma nową płytę. W ofercie najmocniejszy silnik benzynowy ze wszystkich dotychczasowych ofert. Co to za jednostka?

Dacia Sandero to jeden z najpopularniejszych samochodów w Europie. Kupujący indywidualni bardzo chętnie go wybierają. Jego cena zaczyna się od 55 900 zł, co czyni go najtańszym nowym samochodem klasy B. Jego smukła i nowoczesna sylwetka, najlepszy stosunek jakości do ceny oraz szeroka gama wersji sprawiają, że odniósł ogromny sukces na rynku, a jego udziały stale rosną.

Najmocniejszy 4-cylindrowy silnik na świecie – M 139, czyli 422 KM i 500 Nm

Oczywiście osiągi to tylko pierwsza z dobrych wiadomości, które dostroili niemieccy kierowcy do. Najmocniejszy 4-cylindrowy silnik na świecie imponuje również swoim momentem obrotowym. Jednostka Mercedesa o oznaczeniu M 139 zapewnia moment obrotowy 500 Nm. I chociaż maksymalna moc pokazuje swoje mocne strony przy 6750 obr./min, moment obrotowy jest już dostępny powyżej 5000 obr./min. tak zwana przerwa następuje przy 7200 obr./min. Ta ogromna moc jest generowana przez turbosprężarkę twin-scroll, która generuje ciśnienie 2,1 bara.

[amazon bestseller =»części zamienne do mini coopera» items=»5″]

422 KM z pojemności dwóch litrów to niewątpliwie imponujący wynik. Ale czy silnik M 139 jest naprawdę najmocniejszym 4-cylindrowym silnikiem na świecie? Na przykład fani motoryzacji pamiętają 440-konną wersję Mitsubishi Evo, a jej obecność nieco podważa teorię Mercedesa. Co słychać u Niemiec? Dlatego do nazwy dwulitrowego silnika z doładowaniem dodają masowo produkowane przezwisko. Evo zostało wyprodukowane w nakładzie zaledwie 40 sztuk.

Silnik Screamin’ Eagle. Poziom IV

Silnik Screamin’ Eagle to potężna jednostka wyposażona w najlepsze komponenty. Skok tłoka tego silnika wynosi 4,5 cala. Cylindry silnika zostały przeprojektowane i mają opatentowaną konstrukcję Harley-Davidson.

Głowica cylindrów posiada cztery zawory o większej średnicy (o 1 mm) niż poprzedni silnik tej klasy. Zwiększając średnicę zaworów, producent zoptymalizował przepływ mieszanki paliwowo-powietrznej. Komory spalania również zostały zmodyfikowane i mają teraz zupełnie nowy kształt. Silnik jest wyposażony w wałek rozrządu SE8-517 i wysokowydajne łożysko krzywki. Ponadto kute tłoki muszą wytrzymać zwiększony stopień sprężania (10,7:1). Korpus przepustnicy i kolektor dolotowy również zostały przeprojektowane do średnicy 64 mm, a wtryskiwacze paliwa mają wysokie natężenie przepływu 5,5 g na sekundę.

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para su correcto funcionamiento y para fines de afiliación y para mostrarte publicidad relacionada con sus preferencias en base a un perfil elaborado a partir de tus hábitos de navegación. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Więcej informacji
Privacidad