Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Jakie auta się najmniej psują?

Rynek motoryzacyjny jest ogromny. Szacuje się, że każdego roku w Europie kupuje się około 15 milionów nowych samochodów. Najwięcej kupują Niemcy – prawie 3,5 mln sztuk rocznie (Polska – prawie 500 tys.). Nic dziwnego, że nasi zachodni sąsiedzi są autorami wielu raportów dotyczących niezawodności pojazdów. Najpopularniejsze raporty to:

  • Regulamin,
  • TÜV,
  • Deckra.

mały samochód

  1. Audi A3, którego test możecie przeczytać TUTAJ – najniższy współczynnik trafienia 1,8. Godny pozazdroszczenia wynik. Od czasu do czasu pomoc drogowa wzywa do naprawy przewodu układu chłodzenia.

Zamiast list – przydatne wskazówki

Bardzo ładnie wygląda. Konkretna lista. Dziesięć najmniej niezawodnych samochodów. Kolorowe zdjęcia każdego z nich. Opis podstawowych wersji. Ile trzeba wydać na to auto? Rzeczywiście, gotowy przepis na zakup świetnego samochodu! A w praktyce? Nie ma to nic wspólnego z rzeczywistością.

Które używane samochody są według nas najmniej niezawodne? Co naszym zdaniem spowoduje najmniej problemów technicznych? • Samochody będące własnością prywatnego właściciela. Prywatny właściciel zwykle dba o swoją własność. Samochody służbowe są często traktowane jedynie jako pomoc. Szereg firm stara się maksymalnie obniżyć koszty ich użytkowania, co prowadzi np. do stosowania sterowników o długiej żywotności. • Samochody używane w operacjach mieszanych (pół kilometra po drodze, połowa w mieście) lub głównie na trasach.

[amazon bestseller =»części zamienne do mini coopera» items=»5″] Ten rodzaj eksploatacji oznacza mniejsze zużycie silnika (oczywiście przy odpowiedniej konserwacji), skrzyni biegów, układu hamulcowego itp. Drogie części układu wydechowego (filtry cząstek stałych DPF/FAP, katalizatory trójdrożne) są czyszczone na bieżąco, gdy jazda poza miastem. Silniki pracują w optymalnej temperaturze roboczej. • Samochody odpowiednio utrzymane. Niezwykle ważna jest terminowa wymiana płynów eksploatacyjnych i filtrów oraz stosowanie płynów eksploatacyjnych zgodnych ze specyfikacją producenta pojazdu. • Samochody antykorozyjne. Istnieje wiele sposobów, aby to zapewnić. Podstawą jest regularne mycie i woskowanie ciała. Podwozie można serwisować na wiele sposobów. • Samochody z pojedynczym zawieszeniem. Im bardziej złożone zawieszenie, tym bardziej komfortowe. Ale też większa podatność na awarie i wyższe koszty naprawy. • Samochody z mniejszą ilością elektroniki na pokładzie. Wszystko ma na celu zwiększenie wygody i komfortu. Ale im więcej elektroniki, tym większe prawdopodobieństwo awarii. Istnieje wiele problematycznych elementów, takich jak bezkluczykowe karty startowe. Ich awaria może unieruchomić samochód. • Więcej wyposażenia oznacza również wyższe koszty serwisu. Nowoczesne systemy bezpieczeństwa czynnego wymagają regularnej kalibracji. I to jest tego warte.

Zobacz też:

Wypełnij arkusz wskaźnika awaryjności ADAC 2020

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para su correcto funcionamiento y para fines de afiliación y para mostrarte publicidad relacionada con sus preferencias en base a un perfil elaborado a partir de tus hábitos de navegación. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Więcej informacji
Privacidad