
Tytuł i miniatura są ważne, by skłonić użytkownika do kliknięcia, ale temat filmu jest jeszcze ważniejszy. Nawet najlepszy podgląd nie uratuje słabego motywu — czyli takiego, którym interesuje się tylko garstka osób — ale świetny motyw poradzi sobie nawet z podglądem niskiej jakości.
Zakładając, że większość ludzi nas nie zna, musimy nagrywać dla publiczności, nie dla siebie. Dlatego tak ważne jest, aby badać tematy i rozumieć problemy i potrzeby widza.
Jakie są wymagania YouTube?
Oczywiście, aby zarabiać w YouTube, musimy posiadać własne materiały lub mieć prawo do ich komercyjnego wykorzystywania. Dotyczy to zarówno obrazu, jak i dźwięku. Bez tych praw możemy przesyłać filmy do YouTube, ale nie możemy na nich zarabiać. Tak powstały różnego rodzaju kompilacje, czyli łączenie różnych filmików w jeden (a szkoda, bo byłby to chyba jeden z prostszych sposobów zarabiania na YouTube).
Na szczęście w Internecie można również bezpłatnie pobierać filmy i muzykę, które możemy wykorzystać w celach komercyjnych.
Przykłady osób zarabiających na YouTube za granicą
Możesz odnieść sukces na YouTube także poza naszym krajem. Często są to znacznie większe kwoty, ponieważ podatki są niższe, a kwoty wysyłane do twórcy są znacznie wyższe.
Ryan Kaji jest obecnie najlepiej opłacanym YouTuberem w YouTube.
Dziesięcioletni Amerykanin zarobił miliony, głównie na umowach licencyjnych. Prezentuje produkty do wyposażenia wnętrz oraz maseczki i radia. Ma fanów nie tylko w swoim kraju, ale na całym świecie. Ryan jest dowodem na to, że można odnieść sukces niezależnie od wieku i sieci.
Zarabianie na YT – współpraca z markami
Innym sposobem zarabiania pieniędzy jest współpraca z firmami i markami. Jest jednak problem. Partnerzy ci sami wybierają swoich pracowników.
Jakimi kryteriami się kierują? „Rozmiar” YouTubera i tematyka jego kanału.
Różnica w zarobkach YouTube’a w Polsce i Stanach Zjednoczonych
Co ciekawe w Stanach Zjednoczonych stawki dla reklamodawców są podobne jak w Polsce, z tą różnicą, że kończymy nie w złotówkach, a w DOLARACH mieć . O czym więc można pomyśleć, nagrywając po angielsku?
Wtedy zamiast szacowanych 1200 zł na milion wyświetleń zarabiamy 1200 dolarów amerykańskich, co przy kursie 3,9 zł = 1 dolar amerykański daje nam: 4680 zł na milion wyświetleń. Mniejsze niż w Polsce wykorzystanie adblockerów i dotarcie do międzynarodowej publiczności nie tylko z USA może również przyczynić się do wyższych przychodów. Warto więc o tym pomyśleć planując swój kanał, nawet jeśli wpływy z reklam w Polsce i za granicą to niewielki procent tego, co zarabiają „YouTuberzy”, bo….