
youtube.com jest zawsze na szczycie najpopularniejszych witryn na świecie. Każdego miesiąca ponad miliard użytkowników ogląda na nim filmy, a co minutę przesyłane są 72 godziny materiału filmowego.
Opis filmu i tagi YouTube – czy mają znaczenie?
YouTube działa w oparciu o system ocen, który analizuje trzy podstawowe wskaźniki, według których oceniane jest każde wideo przesłane do serwisu:
- Trafność – algorytm analizuje tytuł, tagi , Opis filmu i jego zawartość. Na tej podstawie przypisuje wideo do określonych słów kluczowych.
- Zaangażowanie – na ten wskaźnik składają się np. czas oglądania wideo, polubienia, komentarze i udostępnienia. Jeśli ludzie chętnie obejrzą, skomentują i udostępnią wideo do końca, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że ten materiał pojawi się wyżej w wynikach wyszukiwania na zapytania, które ludzie wpisali w wyszukiwarkę.
- Jakość – Algorytmy serwisu analizują kanał twórcy i poprzednie posty w celu określenia wiarygodności i doświadczenia w danym temacie. Filmy przesłane z kont o długiej i dobrze zweryfikowanej historii mogą zajmować wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania niż filmy przesłane na nowe kanały.
Badanie słów kluczowych — badanie słów kluczowych
Włączenie słów kluczowych do strategii umieszczania wideo jest koniecznością. Wyszukiwarka portalu odczytuje m.in. słowa zawarte w opisie oraz w tytule w celu rozpoznania treści filmu. W tym celu możesz skorzystać z Planera słów kluczowych Google AdWords. Możesz także użyć tego narzędzia, aby uzyskać informacje o średniej miesięcznej liczbie wyszukiwań hasła w Google. Jeśli poza SERP-ami w wyszukiwarce na często wyszukiwane słowo kluczowe pojawiają się także filmy z serwisu, to ich wysoka pozycja wnosi do nagrania wiele nowych wyświetleń. Analizując słowa kluczowe, pamiętaj, że podczas wyszukiwania filmów użytkownicy serwisu korzystają z mniej skomplikowanych wyszukiwań niż w Google. Więcej o analizie słów kluczowych przeczytasz w tym artykule na naszym blogu: Po przeanalizowaniu fraz, na których opiera się późniejsza strategia pozycjonowania wideo, dowiedz się, jaka jest konkurencja. Sprawdź, jak optymalizują swoje filmy i jakie słowa kluczowe mają podobne filmy.
Słowa kluczowe YouTube
Najlepszym sposobem analizy słów kluczowych YouTube jest użycie Trendów Google (http://www.google.com/trends/) .
Narzędzie pozwala dokładnie śledzić popularność słów kluczowych i fraz, ponieważ zmieniały się one na przestrzeni miesięcy lub lat. Jest to bardzo przydatne, możesz śledzić wszystkie najpopularniejsze trendy na YouTube. Ponadto narzędzie Google Trends jest łatwe w użyciu. Możesz analizować słowa kluczowe, które są popularne w wyszukiwarce Google i YouTube. Możesz podsumować i porównać oba wyniki. Z pewnością znajdziesz podobieństwa, ale i istotne różnice w występowaniu słów kluczowych w obu wyszukiwarkach. Innym ciekawym narzędziem są Trendy YouTube (youtube.com/trends/). Dzięki temu możesz zobaczyć, które filmy i tematy są obecnie najpopularniejsze na YouTube. YouTube wykorzystuje metadane, takie jak tytuł filmu, tagi i opis. Pozwala to na prawidłowe indeksowanie opublikowanych materiałów.
- Może zawierać do 100 znaków.
- Sprawienie, by użytkownik chciał kliknąć, powinno być interesujące.
- Wstaw słowa kluczowe uwzględniające specyfikę treści w serwisie. Używaj słów kluczowych z długim ogonem. Do analizy słów kluczowych z długim ogonem najlepiej jest użyć internetowego narzędzia AnswerThePublic (https://answerthepublic.com/).
- Jeśli film jest częścią serii, proszę zaznaczyć to w tytule filmu.
- Obserwuj reakcję użytkowników na tytuły i w razie potrzeby dostosuj je.
- Jeśli nazwa wymaga nazwy znacznika, umieść ją na końcu nazwy.
- Tworząc nagłówek, trzymaj się zasady – krótko, zwięźle i na temat.
- Tytuły powinny pasować do tego, co prezentujesz w filmie. Nie próbuj żadnych sztuczek.