
Czy możesz mieć szczęście na Youtube? Zarówno w życiu, jak i na YouTube. Szczerze mówiąc, często sam siebie nie znam i dlatego algorytm wybiera jeden z moich filmów, a inne nie. Chociaż każdy film wrzucam konsekwentnie i starannie, z odpowiednią „powłoką”, tj. SEO, analiza, linkowanie itp. Nie każdy film staje się hitem. Czemu? Wielokrotnie próbowałem odpowiedzieć na to pytanie.
Szczęście polega na tym, że przygotowanie spotyka się z okazją
Ile możesz zarobić w YouTube?
Stosowane są różne obliczenia, ponieważ wszystko zależy od tematu kanału, okresu, kraju, do którego kierujemy nasze treści itp. Ale mówią, że dla kanałów bez określonej tematyki będzie to między 100 a 200 zł za 100 000 wyświetleń. Najlepsi polscy youtuberzy zarabiają od kilku do kilku tysięcy złotych miesięcznie tylko na reklamach, są też inne formy zarabiania.
Warto zauważyć, że pensje w Europie Środkowej są znacznie niższe niż np. w Ameryce, ale mimo to tworzenie filmów to wciąż jedyne źródło utrzymania dla wielu osób na polskiej scenie YouTube. Aby odnieść sukces na polskiej platformie, musimy najpierw zainteresować naszego odbiorcę. Wymaga to dużej kreatywności i determinacji.
Ile wyświetleń w YouTube potrzeba, aby osiągnąć średnią krajową?
Analiza uwzględnia dochód z programu partnerskiego YouTube. Aby się zarejestrować, musisz mieć co najmniej 1000 subskrybentów i 4000 godzin czasu oglądania w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Obecnie kanałem z największą liczbą subskrybentów jest T-Series (204 mln). W TOP50 nie ma polskojęzycznych kanałów – w Polsce najlepsze kanały mają „tylko” niespełna 5 mln subskrybentów.
Według wyliczeń Reboot Online Marketing wystarczy 3 170 189 wyświetleń na YouTube, aby uzyskać średnią krajową w skali roku, która wynosi ~50 000 zł netto (~4200 zł miesięcznie). Pod koniec 2021 roku sieć dowiedziała się, że Wersow zarabia miesięcznie tak dużo, że kwota ta nie wydaje się wysoka, gdy patrzy się na nią przez pryzmat zarobków najlepiej zarabiających youtuberów.
Jaki zasięg jest potrzebny, aby zarabiać w YouTube?
Prawdopodobnie 10-20 000 wyświetleń dziennie można przełożyć na średnią krajową uzyskaną z reklam.
Istnieją jednak branże, takie jak finanse czy biznes, w których można zarobić dziesiątki tysięcy miesięcznie od podmiotów stowarzyszonych z około 10 000 subskrypcji i dobrym wezwaniem do działania.
SEO – ruch organiczny z wyszukiwarek
SEO, czyli Search Engine Optimization, czyli pozycjonowanie i optymalizacja stron pod kątem wyszukiwarek, to podstawowe narzędzie pozyskiwania ruchu w Internecie. Pozycja wymaga witryny, którą uszeregujemy pod kątem określonych słów kluczowych i odniesiemy się do bezpłatnego ruchu organicznego, który uzyskujemy z wyszukiwarek. Mimo, że ruch organiczny jest generalnie darmowy, to rynek jest bardzo konkurencyjny, dlatego działania SEO wymagają pewnych nakładów finansowych, aby dostosować serwis do wymagań wyszukiwarek, odpowiednio przygotować treści pod SEO, czy zbudować domenę np. poprzez pozyskiwanie wartościowych przychodzących spinki do mankietów.
Oczywiście w pewnym zakresie działania SEO możemy wykonywać sami, na przykład korzystając z bezpłatnych narzędzi do audytu stron pod kątem SEO, jednak w przypadku bardziej konkurencyjnych branż jesteśmy zmuszeni dodatkowo inwestować w płatne narzędzia wiedzy, jak z nich korzystać czy współpracować z agencjami SEO.