Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Jakie małe auto na gaz?

Niektórzy właściciele pojazdów chcą zmienić sposób zasilania samochodu po długim użytkowaniu. Inni kupują już samochód z zamiarem zamontowania LPG. Jeśli wybieramy samochód na LPG, warto przyjrzeć się bliżej jego jednostce napędowej. Nie wszystkie działają dobrze z gazem z różnych powodów. Główną przyczyną problemów z LPG w niektórych samochodach jest jakość materiałów użytych do wykonania gniazd zaworów. Dzięki napędowi gazowemu są intensywniej i dłużej narażone na działanie wysokich temperatur. Jeśli nie zostaną użyte odpowiednie materiały, niektóre z nich mogą się szybciej zużywać, co oznacza kosztowną wymianę dla właściciela samochodu.

To który samochód będzie najlepszy z LPG? Taki, którego silnik jest wyposażony w hydrauliczne czyszczarki w układzie sterowania. Dzięki nim możliwe jest zachowanie odpowiedniego luzu oraz utrzymanie zaworów w takim położeniu, aby zawsze stykały się z gniazdami. Piasty to elementy chłodzone, więc kontakt z zaworami ułatwia im utrzymanie prawidłowych wskazań temperatury, a instalacja LPG nie wpływa na ich zużycie w takim stopniu, jak w innych samochodach. Warto zainwestować w samochód z manetkami hydraulicznymi również ze względów ekonomicznych – koszty utrzymania są niższe, ponieważ nie ma potrzeby regularnych przeglądów i regulacji uzyskanych luzów.

W jakim aucie zamontować LPG?

W ostatnich latach sprawy skomplikowały się, ponieważ producenci coraz częściej naciskają na wtrysk bezpośredni. Na przykład silniki oznaczone jako FSI czy nawet GDI, mimo swoich niezaprzeczalnych zalet, nie były dobrą bazą do montażu instalacji LPG. Dopiero od niedawna producenci instalacji gazowych oferują tańsze zestawy do tego typu silnika.

Dlatego konieczne jest skupienie się głównie na starszych generacjach silników, które mają wtrysk wielopunktowy (przykład MPI; wtrysk wielopunktowy).

Używany Opel Corsa D 1.4 16V (2006-2014)

Silniki Opla znane są z doskonałej współpracy z instalacjami LPG. W Corsie D był duży wybór silników 1.2/1.4 – polecamy większy, który występuje w wersji Z14XEP o mocy 90 KM (również z fabrycznym gazem) oraz mocniejszą o 10 KM wersję A14XER (od 2010 r.).

[amazon bestseller =»części zamienne do mini coopera» items=»5″] Pod względem mechanicznym Corsa ma wiele wspólnych elementów z Punto III, co znajduje odzwierciedlenie w bogatej bazie samochodów zastępczych i ich przystępnych cenach. Ogólna trwałość samochodu jest na wysokim poziomie. Trzeba się jednak liczyć z drobnymi kłopotami – na przykład usterkami cewek zapłonowych, kaprysami elektroniki czy pojawieniem się rdzy na elementach karoserii.

Łańcuch rozrządu nie jest szczególną zaletą silnika 1.4 – jego żywotność jest średnia. W samochodach o dużym przebiegu warto być przygotowanym na zwiększone zużycie oleju. Corsa była dość popularnym modelem w Polsce, więc jest duża szansa na znalezienie dobrze zachowanego egzemplarza w rękach prywatnych.

Fiat Punto III (2005- / Bravo II (2007-

) Do instalacji LPG polecamy obie wersje tego silnika: w Punto miał 77 lub 95 KM, w Bravo – Wersje 8-zaworowe o mocy 90 KM.U w większości wykorzystywały starsze układy mieszania, na 16 V – sekwencyjny wtrysk LPG.Zaletami mocniejszej wersji jest hydrauliczna kompensacja luzów zaworowych, co czyni ją w zasadzie bezobsługową, a obecność układu nie

Autogaz można bez wahania montować w dwóch najpopularniejszych silnikach benzynowych: 1.1 (również w Seicent) i 1.2 Fiat oferował nawet samochody montowane fabrycznie Tartarini Użytkownicy prywatni najczęściej wybierali Landi Renzo, LOVATO i BRC Polecamy Pandy firmy bardziej nowoczesny design z niezawodnym wtryskiem LPG do szukania (mogą strzelać benzyną ze starszymi systemami) City-Fiat realnie spala około 7-8 litrów LPG na 100 kilometrów, niestety trzeba się pogodzić z brakiem bagażu założy koło zapasowe i znajdziesz się za tylnym siedzeniem Ö).

Bardziej ekologiczne rozwiązanie

Kolejna zaleta instalacji butli gazowej w pojeździe dotyczy ekologii. Biorąc pod uwagę obecne zmiany klimatyczne, warto zastanowić się nad tym aspektem. Bez względu na to, jaki samochód na benzynę kupisz do 20 000 zł, jest to lepszy wybór dla środowiska niż inne popularne paliwa. Niższa emisja zanieczyszczeń sprawia, że ​​pojazd jest tanią alternatywą dla benzyny.

Podsumowanie zalet samochodu LPG do 20 tys. lub drożej, możesz zacząć od niskiej ceny, za którą nabywasz bardzo trwały i ekologiczny pojazd. Benzyna ma również wysoką liczbę oktanową, co oznacza, że ​​jest bardziej przeciwstukowa niż benzyna. Emituje mniej spalin i jest prawie całkowicie pozbawiony siarki, dzięki czemu podczas spalania emituje mniej sadzy. Ponadto podczas spalania gazu nie powstają osady zanieczyszczające olej silnikowy, jak to ma miejsce w przypadku benzyny czy oleju napędowego.

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para su correcto funcionamiento y para fines de afiliación y para mostrarte publicidad relacionada con sus preferencias en base a un perfil elaborado a partir de tus hábitos de navegación. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Więcej informacji
Privacidad