
Większość z nich nie widzi nawet sensu prowadzenia takiego kanału, błędnie myślą, że ich biznes jest „inny” i YouTube im nie służy. Każdy może mieć własny kanał na YouTube, któremu ta usługa pomoże w biznesie, jeśli umiejętnie doda filmy.
Krok 4: Używaj wyróżniających się miniatur
YouTube twierdzi, że „90% najlepszych filmów w YouTube ma swoje własne miniatury”. To PRAWDA.)
Dlaczego warto założyć kanał firmowy na YouTube?
- skuteczny kanał dotarcia do potencjalnych klientów i zwiększenia konwersji
- darmowe konto łatwe do założenia
- dostęp do statystyk i narzędzi reklamowych
- wzrost rozpoznawalności widoczności na najpopularniejszych serwisach
- możliwość bezpośredniej komunikacji z odbiorcą, zmniejszenie dystansu między firmą a klientem
- szansa na dotarcie do odbiorcy, w którym buduje się zaufanie ich oczy
- możliwość zarobienia większych pieniędzy na oryginalnych filmach
- generowanie ruchu w innych kanałach, takich jak strona internetowa, strona docelowa czy media społecznościowe
- wideo wiąże tę publiczność
- Filmy dają możliwość przekazania większej ilości informacji w krótszym czasie
- Kanał YT to doskonałe narzędzie ect. uzupełnieniem naszej strategii marketingowej i budowania wizerunku online
- jest świetne forum dyskusyjne
To są najważniejsze argumenty iz pewnością nie jedyne. Jeśli zdajesz sobie sprawę z korzyści płynących z założenia i prowadzenia kanału YouTube, łatwiej będzie Ci wykonać ten krok i po prostu spróbować. To też jest w tym wszystkim ważne – możesz spróbować, a jeśli w którymś momencie stwierdzisz, że to nie dla Ciebie lub nie masz o sobie pojęcia, zawsze możesz zrezygnować z tej formy aktywności. Bez konsekwencji, kosztów i strat. Nie masz nic do stracenia, a wiele do zyskania, tworząc kanał na YT. Pod warunkiem oczywiście, że masz pomysł jak go uruchomić.
Sponsorowanie
Znalezienie sponsora to świetny sposób na zarabianie na kanałach z dużą widownią.
Sponsorzy płacą nam honorarium w zamian za reklamę. Może się zdarzyć, że z propozycją zgłosi się do nas sam sponsor. W większości przypadków sponsora musimy jednak znaleźć sami. Najlepiej podejść do firm z podobnej branży i zapytać o współpracę. Możesz również opublikować informacje o poszukiwaniu sponsorów w naszym filmie. Chętnych do współpracy jest wielu, bo jest to korzystne dla obu stron.
Korzyści płynące z tworzenia markowego kanału YouTube
Jest co najmniej kilka powodów, by spróbować.
Po pierwsze, YouTube to miejsce, w którym możesz budować zasięg organiczny (choć oczywiście istnieje opcja płatnej reklamy). Bardzo ważna jest dobra optymalizacja i dobór formatu. Najważniejszą rzeczą do zapamiętania jest to, że kanał na tej platformie nie jest zbiorem treści. To miejsce, które wymaga przemyślanej strategii, odpowiedniego doboru formatu, regularnego publikowania filmów i zaangażowania społeczności.