Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Jakie są instalacje LPG?

Stary układ mieszania stosowany w silnikach z gaźnikiem lub wtryskiem jednopunktowym. Jego główną zaletą jest koszt montażu oraz zakupu/regeneracji poszczególnych części, a także ich dobra żywotność. Ze strzelaniem i zużyciem paliwa trzeba żyć. Obecnie jest rzadko montowany w niektórych samochodach, ponieważ powoli znika z rynku i nie jest już opłacalny.

Projekt silnika czterocylindrowego z sekwencyjnym wielopunktowym wtryskiem paliwa. Obecnie jest to najpopularniejszy i najkorzystniejszy sposób montażu: dobrze współpracuje z elektroniką silnika, nie obniża osiągów a na rynku można wybierać spośród zestawów wielu uznanych producentów np. Lovato Smart, KME NEVO, STAG QBOX.

Koszt instalacji LPG i ubezpieczenia OC/AC

Decydując się na instalację LPG należy wziąć pod uwagę jedną bardzo ważną rzecz. Podczas gdy oszczędzasz na paliwie, możesz wydać trochę więcej na ubezpieczenie. Czemu?

Towarzystwa ubezpieczeniowe wychodzą z założenia, że ​​instalacje na gaz płynny wybierają osoby, które pokonują wiele kilometrów. To z kolei stwarza ryzyko wypadku – im więcej jeździsz, tym większe prawdopodobieństwo, że spowodujesz wypadek. Dodatkowo montaż instalacji LPG automatycznie zwiększa wartość samochodu, a tym samym sumę ubezpieczenia (AK). To wszystko prowadzi do wyższych składek ubezpieczeniowych. Nie oznacza to jednak, że trzeba dużo zapłacić. Możesz szybko sprawdzić czy nie przepłacasz wyliczając ubezpieczenie tutaj:

• Wielopunktowy (sekwencyjny) wtrysk gazu.

Większość samochodów ma domyślnie ten typ instalacji. Składa się z cylindra zamontowanego w bagażniku, przewodu doprowadzającego gaz z cylindra do parownika/reduktora podłączonego do układu chłodzenia silnika. W tym urządzeniu gaz rozpręża się do stanu gazowego pod wpływem ciepła. Taki układ składa się również z przewodu doprowadzającego gaz do wtryskiwaczy gazowych. Instalacja ta może być montowana w większości samochodów z sekwencyjnym wtryskiem paliwa, z wyłączeniem samochodów z wtryskiem gaźnikowym, jednopunktowym lub mechanicznym. Łatwo dobrać optymalny zestaw do możliwości finansowych klienta.

[amazon bestseller =»części zamienne do mini coopera» items=»5″] Rozwiązanie jest zdecydowanie najbardziej powszechne, sprawdzone i stosowane.

Przede wszystkim różni się od sekwencyjnego wtrysku gazu brakiem odparowywacza/reduktora. Tutaj gaz jest podawany do silnika w fazie ciekłej, eliminując potrzebę fazy rozprężania w parowniku/reduktorze. Brak parownika oznacza brak ingerencji w układ chłodzenia. W zbiorniku gazu zainstalowana jest pompa, która stale utrzymuje odpowiednie ciśnienie gazu skroplonego podawanego do wtryskiwaczy. W tradycyjnych instalacjach nie ma pompy, a gaz opuszcza butlę pod ciśnieniem naturalnym. Gaz w postaci płynnej rozpręża się i ochładza w silniku, dzięki czemu głowica jest mniej podatna na przegrzanie. Po uruchomieniu zimnego silnika układ przełącza się na gaz po minimalnym czasie. To rozwiązanie jest drogie, a okres zwrotu znacznie dłuższy.

1. generacja

Są to najstarsze rozwiązania, które wciąż przypominają okres powojenny. Działają w próżni, mają ręczne regulacje i absolutnie nie mają elektroniki. Dlatego potocznie nazywane są mikserami.

Przy montażu pierwszej generacji dawka gazu regulowana jest podobnie jak gaźnik i wykorzystuje warunki panujące w kolektorze dolotowym, czyli podciśnienie, które zmienia się w zależności od obciążenia silnika.

Układy wtrysku bezpośredniego

Obecnie coraz więcej silników benzynowych w nowych samochodach wyposażonych jest w wielopunktowy wtrysk bezpośredni. W silnikach takich jak rodziny FSI i TSI, które znane są z wielu samochodów koncernu Volkswagen, można montować dwa typy.

Nazwa ta odnosi się do układu pośredniego wtrysku gazu przystosowanego do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny. W praktyce rozwiązanie to spala jednocześnie dwa rodzaje paliwa (gaz i benzynę). Wynika to z faktu, że wtryskiwacze benzynowe muszą pracować z benzyną (która dodatkowo je chłodzi) – okresowo lub w sposób ciągły (przy minimalnych dawkach). Oczywiście samo spalanie benzyny jest niewielkie, ale zauważalne. Kosztowo wtrysk LPG to zazwyczaj od 4000 do 6000 zł.

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para su correcto funcionamiento y para fines de afiliación y para mostrarte publicidad relacionada con sus preferencias en base a un perfil elaborado a partir de tus hábitos de navegación. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Więcej informacji
Privacidad