Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Jakie są typy YouTube?

Kampanie marketingowe w YouTube należą obecnie do najskuteczniejszych narzędzi reklamowych. Aby jednak zmaksymalizować potencjał tego typu reklamy, warto zapoznać się ze wszystkimi rodzajami reklam, które oferuje ten serwis. Przyjrzyjmy się bliżej!

Typy reklam YouTube

Poniżej wymieniono typy reklam wyświetlanych w YouTube. Oto najczęstsze reklamy wideo w Google Ads. Jak zapewne wiesz, niektóre z nich można pominąć, niektóre trwają tylko kilka sekund, inne mają postać grafiki, a nie krótkiego filmu. Przyjrzyjmy się zatem, co wyróżnia każdy rodzaj reklamy.

TrueView In-Stream to rodzaj reklamy odtwarzanej przed filmem, w jego trakcie lub po nim. Można je pominąć po 5 sekundach. W takim przypadku reklamodawca nie płaci za wyświetlenie tej reklamy. Opłata jest pobierana, jeśli użytkownik obejrzy 30 sekund lub całą reklamę (jeśli trwa krócej). To samo dotyczy sytuacji, gdy odbiorca wejdzie z nią w interakcję i kliknie link przekierowujący do tej witryny, kanału lub innego filmu na YouTube. Zaleca się, aby taki wyświetlacz trwał nie krócej niż 12 sekund i nie dłużej niż 3 minuty.

Czy nagrywasz filmy na YouTube? Pamiętać!

  1. Zdefiniuj grupę docelową konsumentów, do której chcesz dotrzeć ze swoim przekazem.
  2. Tworząc znikomą reklamę, zwróć uwagę na kilka pierwszych sekund spotu.
  3. Użyj remarketingu, aby ponownie kierować reklamy do widzów, którzy już znają Twoją markę.
  4. Regularnie sprawdzaj skuteczność kampanii – jeśli statystyki są niezadowalające, zawsze możesz poprawić kreację lub targetowanie reklamy.
  5. Twój własny kanał to nie tylko reklama, ale także platforma do content marketingu – pomyśl o tutorialach lub poradnikach dla potencjalnych klientów.
  6. Niezależnie od budżetu, zwracaj uwagę na jakość kreacji – ma ona znaczący wpływ na jednostkowy koszt dotarcia do widza.

Dowiedz się więcej o formatach reklam dostępnych w YouTube.

Buduj świadomość marki

Przedstaw swój produkt osobom, które jeszcze niewiele o nim wiedzą. Dotrzyj do osób, które są zainteresowane podobnymi produktami.

Filmy, które uzasadniają, dlaczego Twój produkt jest najlepszym wyborem dla klienta, w tym niezaprzeczalne dowody.

Reklamy wideo niemożliwe do pominięcia

Są to materiały promocyjne trwające 15 lub 20 sekund, których użytkownik nie może pominąć. Są one zawsze wyświetlane w odtwarzaczu w całości przed rozpoczęciem odtwarzania filmu na YouTube, w trakcie jego odtwarzania lub bezpośrednio po jego zakończeniu. Reklamy wideo niemożliwe do pominięcia są dostępne na urządzeniach mobilnych i komputerach. Warto wykorzystać je do promocji konkretnego produktu lub usługi.

Tak samo jak poprzednie reklamy, z tą różnicą, że możesz pominąć ten format po pięciu sekundach odtwarzania reklamy. Kolejną różnicą jest to, że te materiały promocyjne pojawiają się również na konsolach obsługujących aplikację YouTube i telewizorach.

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para su correcto funcionamiento y para fines de afiliación y para mostrarte publicidad relacionada con sus preferencias en base a un perfil elaborado a partir de tus hábitos de navegación. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Więcej informacji
Privacidad