
Początkowo mamy do dyspozycji grę średniej jakości, z której będziemy kręcić najzwyklejsze ujęcia pełne internetu. Podczas tworzenia filmu korzystamy z kart reakcji, które otrzymujemy w trakcie gry. Oprócz zwykłego komentarza produkcyjnego możemy wykorzystywać „skradzione” załączniki z filmów wyświetlanych w telewizji lub przez innego twórcę internetowego. Musimy jednak być gotowi zapłacić karę, jeśli nie jesteśmy chronieni przez sieć afiliacyjną. Każda z kart reakcji ma koszt „kreatywności”, który tracimy przez zmęczenie i głód.
Po nagraniu czas na edycję. Następnie montujemy poszczególne elementy, wybierając najciekawsze (te, które najbardziej wnoszą do filmu) i dodając efekty urozmaicające scenariusz, muzykę, efekty specjalne czy naszą kreatywną pozę. Każdy klip czy efekt wydłuża czas potrzebny na wyeksportowanie filmu i wysłanie go na YouTube, zmuszając nas do inwestowania w coraz lepszy sprzęt i miejsce z szybszym internetem.
Format – słowo kluczowe
Równie ważne jak temat kanału są formaty, których używasz w swoich wiadomościach. Czy to brzmi tajemniczo? Zupełnie nie! Format to po prostu rodzaj filmu, który zamierzasz opublikować. Dobrze, jeśli formaty na Twoim kanale są zróżnicowane – po pierwsze, aby trafiać do różnych grup docelowych, a po drugie, aby ciągle je zaskakiwać i oferować coś nowego.
Jednym z najbardziej wszechstronnych formatów dla praktycznie każdego tematu kanału są tak zwane samouczki. Są to filmy pokazujące np. jak edytować zdjęcie na komputerze, zagrać solówkę na gitarze czy zrobić makijaż na imprezę. Samouczek to szansa na przyciągnięcie wielu nowych widzów na Twój kanał, ale pamiętaj, że YouTube nie wybacza błędów – jeśli dajesz komuś radę, musi ona być sprawdzona i naprawdę przydatna.
Ile możesz zarobić w YouTube?
Stosowane są różne obliczenia, ponieważ wszystko zależy od tematu kanału, okresu, kraju, do którego kierujemy nasze treści itp. Ale mówią, że dla kanałów bez określonej tematyki będzie to między 100 a 200 zł za 100 000 wyświetleń.
Najlepsi polscy youtuberzy zarabiają od kilku do kilku tysięcy złotych miesięcznie tylko na reklamach, są też inne formy zarabiania.
Warto zauważyć, że pensje w Europie Środkowej są znacznie niższe niż np. w Ameryce, ale mimo to tworzenie filmów to wciąż jedyne źródło utrzymania dla wielu osób na polskiej scenie YouTube. Aby odnieść sukces na polskiej platformie, musimy najpierw zainteresować naszego odbiorcę. Wymaga to dużej kreatywności i determinacji.
Kreatywność
Każdy YouTuber chce, aby jego filmy miały jak najwięcej wyświetleń. To wymaga dużej kreatywności. Youtuber musi mieć głowę pełną pomysłów, aby wciąż wymyślać nowe motywy do swoich filmów, aby przyciągnąć uwagę odbiorców i zwiększyć liczbę wyświetleń. Ważne jest również zdobywanie nowych umiejętności.
Youtuber powinien przede wszystkim być sobą. To właśnie wyróżnia YouTube. Widzowie oczekują od YouTuberów autentyczności, przez co często się z nimi identyfikują, co zwiększa oglądalność.
Regularność ma znaczenie
Chociaż istnieją YouTuberzy, którzy rzadko przesyłają filmy, ale wciąż mają lojalnych fanów, musieli już wcześniej zasłużyć na tę reputację. Jedną z podstawowych zasad osoby rozważającej zostanie YouTuberem jest regularne publikowanie. Jest to ważne z kilku powodów. Po pierwsze, im więcej masz treści, tym większe masz szanse na zdobycie nowych obserwujących. Po drugie, jeśli nowicjusz YouTuber zaniedbuje swoje konto i rzadko dodaje, widzowie wideo szybko się wyłączą.