
YouTube był kiedyś platformą, na której można było znaleźć nieprofesjonalne filmy, często bardzo słabej jakości. Przekrój tematyczny był od początku bardzo szeroki i zmienia się do dziś. Jednak treść publikowana na tych stronach uległa zmianie.
YouTube jest dziś pełen filmów nagranych profesjonalnym sprzętem, który często kosztuje dużo pieniędzy. Dla wielu osób tworzenie i publikowanie filmów stało się sposobem na życie, czasem na bardzo wysokim poziomie.
Jakie są możliwości zarabiania w YouTube?
Nie sposób wymienić wszystkich metod, ponieważ istnieją dziesiątki modeli biznesowych, ale postaram się przedstawić Ci te najczęściej używane i najważniejsze, jeśli myślisz o zarabianiu na kanale YouTube.
Najpopularniejszą metodą jest zarabianie na wyświetleniach reklam w swoich filmach. Kiedyś decydowaliśmy, czy wyświetlać reklamy w naszych filmach. Dzisiaj YouTube poszedł o krok dalej. Obecnie reklamy są wyświetlane w każdym filmie, chyba że użytkownik ma subskrypcję YouTube Premium. Reklamodawcy z całego świata mogą łatwo skonfigurować reklamę wyświetlaną podczas Twojego filmu. Dzięki temu YouTube dzieli się z nami częścią zysków, jakie otrzymuje z tej praktyki.
Na początku istnienia YouTube twórcy czerpali praktycznie symboliczne zyski z tworzonych przez siebie treści. Jednak od tego czasu wiele się zmieniło i dla wielu osób bycie YouTuberem to praca na pełny etat. Teraz możesz zyskać jeszcze więcej, ponieważ YouTube wprowadza nowe możliwości zarabiania.
W ciągu ostatnich trzech lat YouTube wypłacił twórcom, artystom i firmom medialnym ponad 50 miliardów dolarów. Teraz ogłasza nowe metody zarabiania, aby wspierać osoby i firmy, które żyją z treści.
Wczoraj prezes YouTube, Susan Wojcicki, wraz z zarządem platformy ogłosili rozszerzenie systemu zarabiania w programie partnerskim YouTube.
Zapowiadane zmiany pozwolą większej liczbie twórców dołączyć do programu, wprowadzą nowe sposoby monetyzacji filmów krótkometrażowych oraz stworzą nowe możliwości dla twórców wykorzystujących muzykę w swoich filmach do generowania przychodów z reklam. oraz inne korzyści dla przedstawicieli branży muzycznej.
Jak liczba widzów reklam przekłada się na sprzedaż?
Według danych Google nawet 70% widzów kupiło produkt danej marki po pierwszym obejrzeniu go na YouTube. Warto również zauważyć, że użytkownicy coraz częściej korzystają z platformy za pośrednictwem telewizora lub podłączonej konsoli. W IV kwartale 2019 roku treści w sieci oglądało w telewizji 27% osób, w III kwartale 2020 roku było to 34,4%. Odsetek ten jest więc bardzo zbliżony do tych, którzy oglądają treści w YouTube na urządzeniach mobilnych (40,9% w III kwartale 2020 r.). Te dane pobudzają wyobraźnię i pokazują ogromny potencjał promocyjny i zarobkowy każdej platformy.
Jakie treści najlepiej się sprzedają?
Najważniejszą rzeczą w prowadzeniu kanału jest robienie tego, co sprawia nam przyjemność. Obecnie możemy wyróżnić kilka obszarów, w których youtuberzy się wyspecjalizowali.
- Na przykład Wardęga robi psikusy.
- Kanały gier – prezentują treści z różnych gier, a tu Blowek, reZigiusz, Stuu Games (3,4,5 miejsca pod względem liczby subskrypcji na polskim Youtube).
- Szafiarki, zm. H. Dziewczyny prezentujące kobiecie różne ubrania, kosmetyki i inne rzeczy.
- Kanały oparte na ironii, czasami kpiące z innych treści. Popularne są tutaj Uncovered Critic (10. miejsce) i szybko rozwijający się GargamelVlog.