
Nie chcę tu przesadzać, ale nawet biorąc pod uwagę, że za 1 milion wyświetleń na polskim YouTubie dostaje od 1000 do 2000 złotych z reklam – jeśli spojrzeć na oglądalność filmów Frizy (prawie wszystkie) i częstotliwość Dzięki ich publikacji popularny YouTuber zdecydowanie nie zarabia 2 679 zł miesięcznie na reklamie w serwisie. Był chyba czas, kiedy robił filmy jak z karabinu maszynowego, a to mogło kosztować ponad 2000 zł, ale dzień. Jeśli ktoś nie wie, o czym są filmy Friza (a całkowicie rozumiem, że może nie wiedzieć), podpowiem. Wskocz do basenu z balkonu, przyklej je taśmą klejącą, popływaj w plastikowych piłkach lub rób inne psikusy z przyjaciółmi. Spójrzmy prawdzie w oczy, to nie jest ambitna treść, nawet jeśli uważamy ją za rozrywkę. A już na pewno nie tak ambitne, jak wywiady Paciorka, któremu przed wyborami udało się np. zaprosić przed kamerę i mikrofon kandydatów na urząd Prezydenta RP. Jako pierwszy YouTuber dostarczamy.
Krzysiek napisał niedawno w Antywebie, że „mikro” influencerzy zarabiają ponad tysiąc złotych za post. Trochę trudno mi uwierzyć, że na polskim podwórku jest podobnie – ale też widać niezłe rozproszenie, zwłaszcza gdy samemu przyjrzeć się zawartości. Można śmiało powiedzieć, że niektóre kolaboracje na Instagramie są po prostu okropne.
Czy możesz zwiększyć swój potencjał zarobkowy dzięki YouTube i jak to zrobić?
Tytuł i miniatura są kluczem do kliknięcia, ale temat filmu jest jeszcze ważniejszy. Nawet najlepszy podgląd nie uratuje słabego motywu — czyli takiego, którym interesuje się tylko garstka osób — ale świetny motyw poradzi sobie nawet z podglądem niskiej jakości.
Zakładając, że większość ludzi nas nie zna, musimy nagrywać dla publiczności, nie dla siebie. Dlatego tak ważne jest, aby badać tematy i rozumieć problemy i potrzeby widza.
Jak zacząć zarabiać w YouTube
Jeśli chcesz zarabiać w YouTube, musisz najpierw założyć prawdziwy kanał. Warto wybrać motyw, abyśmy nie mieli problemów z wymyślaniem i przesyłaniem nowych treści. Regularność dodawanych materiałów zdecydowanie ułatwia budowanie partii odbiorników.
Kolejną kwestią jest oczywiście odpowiedni sprzęt. Oczywiście możemy też nagrywać telefonem, bo w dzisiejszych czasach radzą sobie naprawdę dobrze z jakością nagrywanych plików wideo. Warto jednak pomyśleć o zdobyciu lepszego sprzętu w postaci mikrofonu i kamery.
Warto zauważyć, że dzisiejsi twórcy znacznie więcej uwagi poświęcają dźwiękowi niż wideo. Takie nagrania są często nawet odtwarzane gdzieś w tle, gdy użytkownicy grają na komputerze lub w drodze do pracy lub szkoły. Z tego powodu pierwszą inwestycją „młodych nadawców” jest bardzo często zakup dobrego mikrofonu. Według wielu badań użytkownicy są znacznie bardziej przywiązani do audio niż wideo.
Przykłady osób zarabiających na YouTube w Polsce
Kanały z treściami rozrywkowymi cieszą się dużą popularnością. Należy jednak zauważyć, że wszelkiego rodzaju przewodniki również znajdują ogromną publiczność. Wiele zależy od odbiorców, do których kierowana jest treść, ale zainteresowanie wpływa również na sposób jej prezentacji.
Team Friza to przykład bardzo popularnego kanału rozrywkowego. Grupą docelową są młodzi ludzie, więc treść jest lekka. Są nawet teledyski do ich piosenek czy najnowsza promocja lodów z ich logo.
Jaki przychód na milion wyświetleń w YouTube? – na podstawie szacunków Google Ads
Zobaczmy, ile przyniesie nam 1 000 000 wyświetleń na YouTube. Załóżmy dla tego przykładu:
- Średni koszt reklamodawcy w Google Ads (AdWords) to 0,35 zł za obejrzenie (CPV) reklamy po odjęciu prowizji Google Adsense.
- Szacuje się, że około 40% internautów w Polsce blokuje reklamy. W tym przykładzie załóżmy, że zobaczy je 60% widzów.
- , z czego 10% widzów, którzy zobaczą reklamę, ogląda ją i zarabia na kanale na YT.