Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Jakie treści są ponownie wykorzystywane na YouTube?

Niech zgadnę – jesteś artystą, jakiś czas temu założyłeś kanał na YouTube i opublikowałeś swoje pierwsze teledyski. Od ostatniej premiery minęło już trochę czasu, a patrząc na wyniki oglądalności, zastanawiasz się: czy są sposoby na ulepszenie kanału? Odpowiedź brzmi tak. Oto prosta lista kontrolna, która pomoże Ci upewnić się, że robisz wszystko, co w Twojej mocy, aby zoptymalizować swój kanał YouTube, aby zwiększyć liczbę wyświetleń, zbudować lojalnych odbiorców i zarabiać więcej w YouTube.

1. WYBIERZ NAZWĘ KANAŁU Nazwa kanału YouTube różni się od jego adresu URL. Nazwę można edytować i zmieniać później, ale najlepiej wybrać ją wcześniej i trzymać się jej. artysta. Wybierz więc coś, co jest w miarę krótkie i łatwe do zapamiętania (np. nazwa zespołu), coś, co pozwoli widzom wiedzieć, czego mogą się spodziewać po odwiedzeniu kanału. Możesz edytować informacje o swoim kanale YouTube, logując się na swoje konto Google+. Jeśli jesteś artystą, warto dodać słowa: OFFICIAL CHANNEL lub OFFICIAL do nazwy kanału, ponieważ widz zwykle szuka oficjalnego kanału artysty za pomocą wyszukiwarki YouTube i wierz mi, czy ci się to podoba, czy nie, w tym momencie niestety ktoś wrzuci Twój teledysk na Twój kanał i nie zawsze zadziała content ID czyli system YouTube chroniący przed takimi sytuacjami

Dlaczego warto mieć YouTube’a? Kanał?

Ale zanim przejdziemy do tego, jak umieścić swój kanał na YouTube, przyjrzyjmy się statystykom i odpowiedzmy sobie na pytanie – dlaczego w ogóle warto go mieć? Jak wspomniałem, YouTube jest drugą najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie, po Google, która jest właścicielem samej witryny. Trzeba jednak zaznaczyć, że ta platforma jest bardzo specyficzna i pełni również rolę… mediów społecznościowych.

Tak, YouTube to także medium społecznościowe, w którym użytkownicy dyskutują, lubią i udostępniają interesujące treści. I w tej kategorii platforma bije podobne rekordy popularności. Według raportu Global Social Media Stats sporządzonego przez We Are Social i Hootsuite, w czerwcu 2021 r. YouTube miał ponad 2 miliardy aktywnych użytkowników. Usługa zostawiła Instagrama, TikToka, Twittera czy Snapchata daleko w tyle i ustąpiła dopiero Facebookowi.

YouTube wprowadza nowe sposoby zarabiania – jak będziesz zarabiać?

Zmiany mają na celu odzwierciedlenie różnorodności stale rosnącej społeczności YouTube i umożliwienie dwóm milionom twórców zarabiania na treściach publikowanych na platformie, niezależnie od formatu. Najważniejsze to:

  • Szerszy dostęp do programu partnerskiego YouTube: od początku 2023 r.

    twórcy filmów krótkometrażowych, którzy mają co najmniej 1000 subskrybentów i 10 milionów wyświetleń w ciągu 90 dni, będą mogli dołączyć do programu partnerskiego . . Nowi partnerzy mogą korzystać ze wszystkich korzyści płynących z dołączenia do programu, w tym z zarobków YouTube z krótkich filmów i dłuższych treści. To kolejny sposób, niezależnie od obecnych kryteriów, dzięki któremu twórcy długich filmów z 1000 subskrybentów kanału i 4000 godzin oglądania mogą zgłosić się do programu i wybrać rozwiązanie, które im odpowiada. Kanał i YouTube zapewniają reklamodawcom stały poziom bezpieczeństwa marki. Dla nowicjuszy na platformie YouTube YouTube wprowadza również nowy poziom programu partnerskiego YouTube z niższymi kryteriami kwalifikacyjnymi, dając aspirującym YouTuberom dostęp do opcji finansowania przez fanów, takich jak superpodziękowania, superczat, supernaklejki i wsparcie kanału.
  • Wyjątkowy model podziału przychodów dla filmów krótkometrażowych: Filmy krótkometrażowe cieszą się rosnącą popularnością na całym świecie z ponad 30 miliardami wyświetleń dziennie i ponad 1,5 miliarda zalogowanych użytkowników. Aby uczcić ten nowy rodzaj treści, na początku 2023 r. przejdziemy z Funduszu Fixed Shorts na specjalny model udziału w przychodach z Shorts, który będzie dostępny dla twórców w programie partnerskim YouTube teraz i w przyszłości. W tym modelu przychody z reklam między filmami są agregowane na karcie Shorts i wypłacane co miesiąc twórcom krótkich filmów i licencjobiorcom muzyki. Twórcy otrzymują 45% przychodów z reklam, a ten kredyt jest przydzielany na podstawie udziału treści tego twórcy we wszystkich wyświetleniach krótkich filmów. Udział w przychodach pozostaje stały niezależnie od tego, czyja muzyka została wykorzystana w filmie.
  • Przedstawiamy muzykę twórcy: ze względu na złożone zasady licencjonowania twórcy długich teledysków rzadko zarabiają na niej. YouTube uruchamia Creator Music, aby pogodzić interesy profesjonalistów z branży muzycznej i twórców. Ta funkcja zapewnia twórcom łatwy dostęp do stale rosnącego katalogu muzyki do wykorzystania w filmach, a artystom i właścicielom praw autorskich oferuje nowe źródło przychodów z YouTube. Dzięki temu twórcy mogą kupować wysokiej jakości licencje na muzykę w przystępnej cenie, aby w pełni zarabiać na swoich treściach i uzyskiwać podobne przychody z filmów zawierających muzykę, jak z filmów bez muzyki. Twórcy, którzy nie chcą płacić z góry za licencję, mogą korzystać z muzyki i dzielić się dochodami z artystą lub właścicielami praw autorskich do dzieła. Creator Music jest obecnie w wersji beta w Stanach Zjednoczonych i będzie dostępny w kolejnych krajach w 2023 roku.

Esta web utiliza cookies propias para su correcto funcionamiento. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Más información
Privacidad