
Niech zgadnę – jesteś artystą, jakiś czas temu założyłeś kanał na YouTube i opublikowałeś swoje pierwsze teledyski. Od ostatniej premiery minęło już trochę czasu, a patrząc na wyniki oglądalności, zastanawiasz się: czy są sposoby na ulepszenie kanału? Odpowiedź brzmi tak. Oto prosta lista kontrolna, która pomoże Ci upewnić się, że robisz wszystko, co w Twojej mocy, aby zoptymalizować swój kanał YouTube, aby zwiększyć liczbę wyświetleń, zbudować lojalnych odbiorców i zarabiać więcej w YouTube.
1. WYBIERZ NAZWĘ KANAŁU Nazwa kanału YouTube różni się od jego adresu URL. Nazwę można edytować i zmieniać później, ale najlepiej wybrać ją wcześniej i trzymać się jej. artysta. Wybierz więc coś, co jest w miarę krótkie i łatwe do zapamiętania (np. nazwa zespołu), coś, co pozwoli widzom wiedzieć, czego mogą się spodziewać po odwiedzeniu kanału. Możesz edytować informacje o swoim kanale YouTube, logując się na swoje konto Google+. Jeśli jesteś artystą, warto dodać słowa: OFFICIAL CHANNEL lub OFFICIAL do nazwy kanału, ponieważ widz zwykle szuka oficjalnego kanału artysty za pomocą wyszukiwarki YouTube i wierz mi, czy ci się to podoba, czy nie, w tym momencie niestety ktoś wrzuci twój teledysk na twój kanał i identyfikator treści nie zawsze będzie działał, to jest system youtube stworzony do ochrony przed takimi sytuacjami
Teraz możesz zarabiać za tworzenie i przesyłanie filmów
Teraz możesz zarabiać na tworzeniu i przesyłaniu filmów. Możesz zarabiać, gdy ktoś obejrzy Twoje filmy oraz gdy inni polubią i udostępnią Twoje filmy.
Teraz możesz zarabiać na transmisjach na żywo. YouTube wprowadza tę funkcję, dzięki której możesz zarabiać, gdy ktoś ogląda Twoją transmisję na żywo.
Budowa sekcji
Kolejnym bardzo ważnym punktem jest konstrukcja techniczna każdej sekcji. I tutaj trzeba zwrócić uwagę na kilka elementów. Po pierwsze pamiętaj, że YouTube to nie telewizja, nie powinniśmy zaczynać odcinka od napisów początkowych. Pierwsze kilkanaście sekund filmu to bardzo ważny czas. Kiedy przyciągamy widzów, mamy kolejny punkt z algorytmu, ale jeśli ludzie opuszczą nasz film w pierwszych kilku sekundach – algorytm może np.
uznać nasz tytuł za mylący (bo wychodzą od razu po kliknięciu) i mniej chętnie pokazać wideo innym użytkownikom platformy.
Dlatego ważne jest, aby dać widzom najciekawsze, najsłodsze i najlepsze fragmenty naszego odcinka na początku filmu, następnie pokazać napisy początkowe (ale dosłownie kilka sekund), a następnie przejść do pełnego filmu. Ważne jest również przemyślane opowiadanie historii – budowanie i rozładowywanie napięcia w taki sposób, aby widz jak najdłużej pozostał przy naszej produkcji. Algorytm uwzględnia zarówno łączną liczbę minut oglądania, jak i średni czas oglądania, tj. H. odsetek filmów oglądanych przez widzów. Co to oznacza w praktyce? Oznacza to, że nasz film… nie powinien być ani za krótki, ani za długi.
Krok 1: Znajdź nieużywane słowa kluczowe YouTube
Jeśli chodzi o YouTube, wyszukiwanie słów kluczowych dla filmów jest BARDZO ważne.
Jeśli wiesz, jak wybrać PRAWIDŁOWE słowa kluczowe, to…
Jak zbudować społeczność YouTube?
Wielu twórców błędnie wierzy, że jeśli ktoś ich zasubskrybuje, będzie za nimi podążać i na zawsze stanie się częścią ich społeczności.
Teraz jest zupełnie inaczej. Fakt, że ktoś Cię zasubskrybował, oznacza tylko, że spodobał mu się Twój film — nawet jeśli powstał rok temu. Jednak często taka osoba jest martwym subskrybentem, ponieważ nie wraca, aby obejrzeć więcej filmów.