
Kontrowersyjne materiały stają się ostatnio coraz bardziej popularne. Doskonałym przykładem jest kanał Sexmasterki, który swoimi kontrowersyjnymi treściami opartymi na erotyzmie i chwytliwymi nagłówkami przyciągnął ogromną widownię. Kontrowersje budzi również SA Wardega, największy kanał na polskiej scenie YouTube z ponad trzema milionami widzów. Twórca zasłynął dzięki filmowi Mutant Giant Spider Dog.
W ostatnim czasie wielu użytkowników oburzyła się akcja Reserved – powstał film z dziewczyną szukającą zaginionego chłopca z Polski. Klip okazał się kampanią marketingową, która rozwścieczyła widzów, którzy próbowali pomóc kobiecie spełnić jej marzenie. Takich „wydarzeń” było znacznie więcej, więc wniosek jest oczywisty. Widzowie bardzo szybko uzyskują wyświetlenia kontrowersyjnych treści.
Czy możesz zwiększyć swój potencjał zarobkowy dzięki YouTube i jak to zrobić?
Tytuł i miniatura są kluczem do kliknięcia, ale temat filmu jest jeszcze ważniejszy. Nawet najlepszy podgląd nie uratuje słabego motywu — czyli takiego, którym interesuje się tylko garstka osób — ale świetny motyw poradzi sobie nawet z podglądem niskiej jakości.
Zakładając, że większość ludzi nas nie zna, musimy nagrywać dla publiczności, nie dla siebie. Dlatego tak ważne jest, aby badać tematy i rozumieć problemy i potrzeby widza.
Ok, ale co wgrać?
Mimo, że w Polsce istnieją setki tysięcy blogów i niezwykle trudno jest znaleźć atrakcyjne miejsce, wciąż brakuje ciekawych vlogów i programów o wielu tematach.
Tak, są kanały poświęcone urodzie, modzie i grom komputerowym – i jest ich dużo, ale niewiele, np. o oszczędzaniu, zarabianiu w internecie, pracy z domu czy inwestowaniu. Brakuje nawet blogów kulinarnych – blogów kulinarnych jest tysiące i zaledwie kilkadziesiąt kulinarnych vlogów/kanałów, z czego 15 najlepszych to kanały, które mają mniej niż 3000 subskrybentów. Warto zajrzeć do raportów o popularności kanałów o różnej tematyce: Raport Sotrendera.
To pokazuje, jak duże pole do popisu mają ci, którzy chcą zarabiać na YouTube. Liczba tematów, na które możemy publikować, jest nieograniczona, a nisze, które można wypełnić, są niezliczone.
Placement własnych produktów – Twój sklep internetowy lub serwis
Ta metoda jest moją ulubioną, czyli wykorzystanie kanału YT jako trampoliny dla Twojego biznesu. Jeśli posiadamy własne produkty i usługi, możemy je dowolnie umieszczać w naszych materiałach. Dzięki temu zwiększamy ilość zapytań, wyższą sprzedaż w e-sklepie itp.
Ta metoda jest świetna bo nie potrzebujemy Bóg wie jakie asortymenty uruchamiamy i kiedy aplikujemy po dłuższym czasie , dochód będzie bardzo wysoki, a także pasywny.
Zarabiaj na YT – sprzedawaj własne produkty
Innym sposobem zarabiania na własnej pracy jest sprzedaż własnych produktów – jest tu dużo miejsca.
Czy jesteś pszczelarzem? handel miodem. Robisz piękne drewniane meble? Zdobądź klientów na YT itp.