
Najpopularniejsza aplikacja 2020 roku?
Panująca pandemia i różne kampanie społeczne zachęcające do pozostania w domu skłoniły ludzi do poszukiwania nowych sposobów na kontakty towarzyskie i duża część zdecydowała się wypróbować TikTok. Ta aplikacja była najczęściej pobierana w III kwartale 2020 r. zarówno na Androida, jak i iOS. W poprzednim kwartale TikTok zajął drugie miejsce za Zoomem. Jesienią 2020 roku TikTokowi grożono zablokowaniem aplikacji w USA, podobnie jak latem w Indiach. Microsoft chciał przejąć TikTok w USA, ale po kilku próbach zablokowania aplikacji przez administrację byłego prezydenta Donalda Trumpa ostatecznie się to nie udało i aplikacja jest nadal dostępna w Stanach Zjednoczonych.
Jakie ciekawe rzeczy znajdujesz na TikToku?
Pokażę Ci subiektywny wybór ciekawych kont TikTok, które warto poznać i które mogą coś zmienić w Twoim życiu: zainspirować, nauczyć się czegoś nowego, poszerzyć horyzonty, skłonić do chwili refleksji, zrelaksować się lub po prostu dobrze się bawić. To nie jest moja „top 10”, ponieważ obecnie obserwuję ponad 200 wartościowych kont, ale wybrałem je według klucza, aby pokazać różnorodność, którą można znaleźć na tej platformie, głównie w języku angielskim i polskim.
TikTok: @bonnierzm
Jak tworzyć reklamy i zarządzać nimi w Menedżerze reklam TikTok?
- Wyznacz cele – zanim utworzysz reklamę, zastanów się, po co to robisz i co chcesz dzięki niej osiągnąć. Od tego zależy jej forma – powinna być dobrana w taki sposób, aby przynosiła jak najwięcej korzyści. Tworzenie kampanii budującej świadomość marki wygląda inaczej niż kampanii promującej instalacje aplikacji.
- Określ, do kogo kierujesz reklamy (artykuł na ten temat znajdziesz tutaj) – kiedy już wiesz, jaki jest główny cel Twojej reklamy, zdecyduj, kto będzie najlepszą grupą docelową. Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż swoich towarów, skieruj reklamy do grupy starszych odbiorców, którzy mogliby faktycznie sfinalizować transakcję. Grupa młodych odbiorców jest dobrą grupą docelową do zwiększenia świadomości i identyfikacji z marką. Zaangażowanie społeczności i budowanie relacji z firmą zaprocentuje w przyszłości. Oprócz wieku należy wziąć pod uwagę inne aspekty, takie jak płeć, zainteresowania czy miejsce zamieszkania. Identyfikacja właściwych odbiorców jest kluczem do sukcesu;
- Zarządzaj swoim budżetem – zdecyduj, ile pieniędzy chcesz przeznaczyć na kampanię reklamową. Menedżer reklam TikTok ułatwia zarządzanie budżetem dzięki wielu opcjom optymalizacji kosztów.
Na początek najlepiej ustalić dzienny limit, który ogranicza nadmierne wydatki; - Zaprojektuj reklamę – czas zabrać się do pracy. TikToki to specyficzna forma reklamy, która musi przyciągnąć i utrzymać uwagę użytkownika oraz wywołać określoną reakcję w ciągu maksymalnie 60 sekund. Przy setkach filmów opublikowanych na platformie nie jest to łatwe zadanie. Jednym z najłatwiejszych sposobów jest użycie popularnego klipu wirusowego, który jest obecnie chętnie oglądany. Aby to zrobić, musisz znać aktualne trendy i szybko reagować na nowe treści. Oczywiście najlepszym sposobem jest zaproponowanie własnego, oryginalnego pomysłu na TikToka. Warto też skorzystać z narzędzi do tworzenia w TikTok Ads Manager. Ułatw dodawanie do swojego filmu, w tym: przycisk, który przeniesie Cię do witryny internetowej firmy lub strony instalacji aplikacji;
- Czas publikacji – TikTok Ads Manager dba o to, aby udostępniona reklama pojawiła się na stronie w ustalonym czasie i dotarła do wybranych odbiorców;
- Zmierz efekt swojej reklamy – po każdej wygenerowanej reklamie otrzymasz raport z najważniejszymi danymi marketingowymi. Liczba wyświetleń i interakcji z reklamą, zwrot z reklamy – jednym słowem wszystko, co pozwala na prowadzenie jeszcze lepszej kampanii w przyszłości.
Biorąc pod uwagę, że większość użytkowników to ludzie młodzi, trzeba przyznać, że nie wszystkie firmy znajdą na tej platformie swoich odbiorców. Rekomendujemy korzystanie z TikTok Ads szczególnie w branży e-commerce ze względu na żywe zainteresowanie pokolenia zakupami online. W dobrych rękach na portalu znajdują się również firmy, które są zainteresowane prezentacją swojej marki w ukierunkowany i innowacyjny sposób oraz budowaniem zaangażowanej społeczności. Dobrym pomysłem jest także promowanie wydarzeń i działań, zwłaszcza tych skierowanych do nastolatków.
Charli D’Amelio: TikTok Dance Star — 147 milionów obserwujących
Tworzy filmy związane z tańcem, które szybko stały się najgorętszymi trendami w aplikacji. Z biegiem czasu Charli postanowiła znaleźć drogę do innych branż i zaczęła użyczać swojego głosu w filmach animowanych, a także podjęła się produkcji własnego napoju o nazwie Dunkin.
dc @SAGE
Co kryje się za sukcesem TikToka?
Oto niektóre składowe:
- Pandemia (co powinniśmy robić podczas lockdownu poza pracą i rozwijaniem naszej kreatywności?);
- rozwój trendu mobile-first i mobile-only (smartfon jest dla nas naturalnym środowiskiem rozrywki, pracy i codziennego funkcjonowania oraz przedłużeniem naszej ręki);
- wykorzystywanie treści wideo do celów rozrywkowych (lubimy, gdy coś się rusza, gdy ktoś mówi, a jednocześnie bawi i uczy);
- uczenie maszynowe („nasza” bańka Tiktok jest tworzona natychmiast, a algorytmy w locie uczą się naszych upodobań i wysyłają nam treści, które prawdopodobnie nas zainteresują. A im więcej czasu na to poświęcamy, tym lepiej, prawda?).