
Obecnie możemy wyróżnić dwa modele monetyzacji treści wideo – pay-per-subscription oraz pay-per-view, co nabiera szczególnego znaczenia, gdy zaplanowane są transmisje na żywo.
Płatność abonamentowa to metoda stosowana przez serwisy VOD, która umożliwia dostęp do materiałów wideo umieszczonych na platformie pod pewnymi warunkami. Różnice pomiędzy poszczególnymi abonamentami mogą polegać na miesięcznym limicie liczby godzin oglądanych lub zróżnicowanym dostępie do wybranych programów i kategorii tematycznych.
Zmień właścicieli i menedżerów kanału konta marki
Jeśli masz już konto marki YouTube i chcesz dodać menedżera kanału (jeśli zarządza nim wiele osób), wykonaj następujące czynności:
- Zaloguj się do YouTube jako właściciel konta marki;
- Kliknij ikonę konta (w prawym górnym rogu ekranu), a następnie „Ustawienia”;
- W sekcji „Konto” kliknij: „Dodaj lub usuń administratora”;
- kliknij: „Zarządzaj uprawnieniami”;
- teraz musisz wprowadzić hasło i ponownie się uwierzytelnić;
- następnie kliknij: «Zaproś nowych użytkowników»;
- Teraz wprowadź adres e-mail osoby i pod jej nazwą wybierz odpowiednie role: „Właściciel” (konto ma jednego głównego właściciela), „Administratorzy” (mogą korzystać z usług Google współpracujących z markami kont, np. udostępnianie zdjęć w Zdjęciach Google czy umieszczanie filmów na YouTube) oraz „administratorzy komunikacji” (nie mają dostępu do kanałów YouTube);
- Następnie wybierz „Zaproś”, a następnie „Gotowe”.
Początki
Dziś pamiętam, jak Tomek Kammel, z którym wówczas moderowaliśmy „Pytanie na śniadanie”, przyszedł do mnie do domu i powiedział: „Jeśli Ja miałam taki dom, że zrobiłabym wszystko, żeby tu pracować, bo jest piękny.” I to on podsunął mi pomysł założenia kanału na YouTube, na którym mogłabym realizować swoją pasję konsultingową.
7 lat później Pedantula to moja praca na pełen etat i poza kanałem na YouTubie mam też bloga, dwie książki PlanUlek, PrzeglądUlek i własną markę najwygodniejszych ubrań domowych takwygodni.pl. ROBI WRAŻENIE. Nie mogę uwierzyć, że piszę to teraz!
Pierwszy odcinek, który nagrałem, dotyczył plam po makijażu, które okazały się niezwykle łatwe do usunięcia… zwykłym mydłem! Później odcinki pojawiały się z mniejszą lub większą regularnością, bo moja praca w „Dzień Dobry TVN” była bardzo wciągająca. Ale poza niespełna roczną przerwą na przełomie 2015 i 2016 roku prawie co tydzień pojawiały się nowe patenty, nowe pomysły i ciekawe porady. YouTube to wyzwanie, trudne dla kogoś z branży doradztwa domowego, co jest bardzo wąskim tematem w tym medium. Tym bardziej cieszę się, że udało mi się przekonać grupę, która jest tu raczej niedoreprezentowana, by posłuchała moich rad: kobiet w kwiecie wieku i dojrzałych, a nawet bardzo, bardzo dojrzałych, i pokazać, że YT to nie tylko „zabawa” a „piękno” to „.