Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Które auta najbardziej rdzewieją?

W tym miejscu należy zaznaczyć, jaki stan pojazdu uznaje się za wolny od śniegu. Niestety samo mycie okien nie wystarczy. Samochód powinien mieć odśnieżony dach, lusterka, tablicę rejestracyjną, światła, maskę i zderzak. Jeśli któryś z przedmiotów nie zostanie odśnieżony, policja uznaje samochód za nieodśnieżony. Wcześniej taryfa przewidywała mandat od 20 do 500 zł za nieodprawiony samochód. Jednak kara znacznie wzrosła. Zobacz jak zmieniły się taryfy w taryfie!

Tablice rejestracyjne pokryte śniegiem lub błotem utrudniają identyfikację pojazdów. Z tego powodu obowiązkiem kierowcy jest upewnienie się, że znak jest dobrze widoczny. Kierowca, który w 2023 roku nie odczyścił tablicy rejestracyjnej ze śniegu, zapłaci 500 zł kary.

Reflektory nie są oczyszczone ze śniegu

Reflektory pokryte śniegiem są niewątpliwie niebezpieczne na drodze. Z tego powodu kierowca może zostać ukarany mandatem w wysokości 500 zł.

Nie wszyscy wiedzą, że polskie prawo przewiduje kary za parkowanie samochodu w terenie zabudowanym z włączonym silnikiem. Kara może wynieść do 100 zł. Jeśli jednak włączysz silnik podczas odśnieżania samochodu, kierowca zapłaci znacznie więcej, nawet 300 zł!

Oto 3 najbardziej biodegradowalne samochody

Fiat Palio, a nawet Punto to modele godne podium, zajmujące 3. miejsce w rankingu. Pierwsze modele zaczęły rdzewieć już po 10 latach.

Każdy element, każda powłoka zewnętrzna, każdy próg konstrukcyjny Punto 1. generacji jest całkowicie biodegradowalny.

Te elementy da się jeszcze uratować

Korozja na progach, błotnikach a nawet podłodze nie oznacza końca życia auta, o ile zareagujemy na czas i zabierzemy auto z karoserii sklep. Skorodowana część jest wycinana w warsztacie, a na jej miejsce wspawany jest nowy panel naprawczy z innego pojazdu. Po włożeniu element wymaga jeszcze pomalowania, więc całkowity koszt operacji to około 500-1000 zł za część. Tańszym rozwiązaniem jest wymiana całych elementów nadwozia, czyli drzwi, błotników, maski, klapy bagażnika.

[amazon bestseller =»części zamienne do mini coopera» items=»5″] Przy odrobinie szczęścia znajdziemy „naszą” farbę bez śladów rdzy.

Samochody zaparkowane na trawie lub żwirze są szczególnie podatne na korozję podwozia. Jest to znacznie poważniejsza sprawa, ponieważ w tym przypadku atakowane są elementy nośne podwozia, które są bardzo trudne do naprawy. Najbardziej narażone są mocowania elementów zawieszenia, podłużnice podwozia, belki podwozia oraz rama stosowana w pojazdach terenowych. Skorodowane elementy nie rozpraszają energii podczas wypadku i powodują odłamanie innych części, stwarzając realne zagrożenie bezpieczeństwa. Jeśli rdza złapała wszystkie powyższe elementy, samochód nadaje się na złom. Wyjątkiem są weterani poddawani tak skomplikowanym naprawom.

Jakie jest ryzyko korozji?

Korozja niewątpliwie wpływa na estetykę samochodu. To znacznie obniża wartość pojazdu. Skorodowane elementy są również drogie w naprawie, nawet jeśli samą rdzę da się usunąć, o czym pisaliśmy w tytułowym artykule. „Jak tanio pozbyć się rdzy?”. Nie należy jednak zapominać, że skorodowane elementy karoserii czy podwozia mają negatywny wpływ na mniejszą sztywność i wytrzymałość samochodu, co może mieć znaczenie w przypadku zderzeń i wypadków. Kierowcy, którzy nie chcą mieć problemów z korozją, powinni wiedzieć o najszybciej rdzewiejących samochodach. Według mechaników z tym problemem borykają się właściciele samochodów japońskich i koreańskich, ale także francuskich czy niemieckich, które uchodzą za znacznie lepsze.

Ochrona antykorozyjna Mazdy jest problemem od lat. To samo dotyczy Modelu 6. Chociaż ma ciekawą linię nadwozia i sporo wyposażenia, nie chroni Mazdy 6 przed rdzą. Szczególnie podatne są tu samochody z początku produkcji. W takim razie powinieneś poważnie zająć się ich maskami i drzwiami, a także nadkolami i podwoziem. Nawet zamknięte profile są słabo chronione i dotyczy to również aut bezwypadkowych. Właściciele drugiej generacji Mazdy 6 również nie mają powodów do radości: ta ostatnia jest mniej zardzewiała, ale problem zdecydowanie nie jest rozwiązany tak, jak życzyłoby sobie wielu kierowców.

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para su correcto funcionamiento y para fines de afiliación y para mostrarte publicidad relacionada con sus preferencias en base a un perfil elaborado a partir de tus hábitos de navegación. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Więcej informacji
Privacidad