Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Które z narzędzi wskazuje dane bezpośrednio od Google?

Niezależnie od tego, czy jesteś nowicjuszem w SEO, czy doświadczonym profesjonalistą, na rynku dostępnych jest wiele przydatnych bezpłatnych narzędzi. Niektóre z nich są dostarczane przez samą firmę Google. Sprawdź tę listę najlepszych darmowych narzędzi SEO dostępnych online.

Moja Firma w Google

Moja Firma w Google to wizytówka Twojej firmy, utworzona na podstawie szablonu opracowanego przez Google. Po zalogowaniu i rejestracji (https://www.google.com/intl/pl_pl/business/) dodaj informacje o swojej firmie: informacje o firmie, adres, informacje o usługach i produktach, godziny otwarcia, dane kontaktowe, zdjęcia, filmy i aktualności z życia firmy.

Widok wyszukiwania

W menu Nawigacja pod Wiadomościami znajduje się menu Widok wyszukiwania. Możesz użyć informacji na tej karcie Google Search Console, aby poprawić sposób wyświetlania witryny na stronie wyników wyszukiwania.

  • Dane strukturalne – dzięki tej opcji użytkownik może uzyskać informacje o poprawności implementacji danych strukturalnych (również strukturalnych) w formacie znanym ze schema.org. Dzięki nim Google może lepiej zrozumieć zawartość strony internetowej i atrakcyjniej ją zaprezentować w wynikach wyszukiwania (np. wpisać bezpośrednio tam czas gotowania lub cenę produktu).
  • Karty informacyjne – niektóre dane prezentowane na stronie mogą tworzyć określone zdania, np. przepisy kulinarne. Kiedy Google znajdzie takie zestawy, wyświetla informacje o nich w tej zakładce, w szczególności o błędach.
  • Oznaczanie danych – jeśli na stronie znajdują się zamówione pozycje (np. produkty), można je oznaczyć tym narzędziem. Po włączeniu (przycisk Start Highlight) w Google Search Console pojawiają się dodatkowe podstrony, a użytkownik wprowadza powtarzające się elementy, takie jak: B. cenę produktu lub jego nazwę. Na podstawie decyzji Google samo tworzy wzorce, dzięki którym rozpoznaje te elementy na wszystkich podstronach. Jest to szczególnie przydatne, gdy z jakiegoś powodu nie można zaimplementować danych strukturalnych.
  • Ulepszenia HTML — dzięki informacjom na tej karcie użytkownik może łatwo sprawdzić błędy witryny, takie jak zduplikowane metaopisy, tytuły podstron lub zidentyfikować problemy z zawartością, której nie można zindeksować. Informacje prezentowane w Google Search Console są szczegółowe – zawierają nie tylko wartość liczbową, ale także konkretne adresy podstron z problemami.
  • AMP Accelerated Mobile Pages – technologia AMP umożliwia znaczne przyspieszenie stron mobilnych. W Polsce wciąż nie jest zbyt popularna. Jeśli jednak użytkownik zaimplementował go na swojej stronie internetowej, może uzyskać więcej informacji z tej zakładki Google Search Console.

Ranga? Czy nie łatwiej byłoby to sprawdzić?

Ponieważ wyniki, które Google dostarcza użytkownikom, są spersonalizowane, nie jest możliwe obiektywne sprawdzenie pozycji strony przez proste wpisanie odpowiedniego pytania. GSC opiera się na danych z naszych własnych botów, więc pokazuje średnią pozycję, co nie oznacza, że ​​będzie dokładnie taka sama dla wszystkich użytkowników. A ponieważ wyniki w samym narzędziu nie są personalizowane, tylko jego podpowiedzi mogą być źródłem informacji o rzeczywistych zmianach. Można powiedzieć, że Search Console to także niezastąpione narzędzie do monitorowania usługi lokalizacyjnej strony internetowej.

Pełna lista czynników wpływających na pozycję nie jest publicznie dostępna z oczywistych powodów. Z drugiej strony Sekretariat Generalny może zaproponować wprowadzenie zmian na stronie internetowej, tak aby strona potocznie lepiej współpracowała z wyszukiwarką. A więc informacje o problemach z indeksowaniem, informacje o tym, która część stron została zindeksowana, a która nie została zindeksowana oraz jakie były przyczyny, dla których niektóre podstrony nie dostały się do indeksu.

Tag HTML

Tag jest również jedną z najczęściej wybieranych metod uwierzytelniania – alternatywą dla pliku uwierzytelniającego Google. Umieść znacznik HTML w nagłówku wszystkich podstron. Popularne systemy CMS umożliwiają dodanie tagu z poziomu panelu administracyjnego lub oferują wtyczki do ich zainstalowania.

Możesz użyć kodu śledzenia Google Analytics (GA), aby zweryfikować własność witryny. Zweryfikuj GA w swojej witrynie, umieszczając odpowiedni kod śledzenia w źródle strony. Jeśli zweryfikowałeś już usługę na innym koncie, nadaj uprawnienia do edycji w Google Analytics. Sprawdź, czy w źródle strony znajduje się plik analytics.js lub gtag.js. Po wybraniu odpowiedniej metody kliknij Zweryfikuj.

Esta web utiliza cookies propias para su correcto funcionamiento. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Más información
Privacidad