
Google Search Console (GSC) to oficjalne narzędzie Google używane przez właścicieli witryn do monitorowania stanu ich witryn w indeksie wyszukiwania Google. Zarówno stan indeksowania, jak i częściowo stan techniczny. GSC dostarcza informacji o tym, jak roboty indeksujące postrzegają i interpretują określoną stronę internetową.
W przypadku ręcznej interwencji w serwisie Google Search Console jest jedynym źródłem informacji o przyczynie zaistniałej sytuacji. Wśród narzędzi takich jak Ahrefs czy Majestic GSC jest najbardziej wiarygodnym źródłem informacji o profilu linków domeny. Dzięki zakładce „Performance” w Google Search Console (dawniej „Search Analytics”) możesz monitorować widoczność swojej witryny w organicznych wynikach wyszukiwania.
Kiedy jest odpowiedni moment na analizę danych w szkole językowej
Właściwie zawsze wtedy, gdy chcesz wdrożyć określoną strategię lub zaplanować działania sprzedażowe i marketingowe. Są również niezbędne, gdy wystąpią punkty krytyczne, na które nie masz wpływu, np B. Nowy Ład Polski, czyli kolejna fala pandemii COVID-19. Uporządkujmy to podpunktami z powyższego akapitu:
Analiza rynku
Jak dodawać cele w Google Analytics dla eCommerce?
W poniższym przypadku omówimy dwa główne rodzaje celów, które pomogą Ci przeanalizować podróż klienta. Należą do nich: dodanie do koszyka i podziękowanie za zakup. Aby skonfigurować cele, potrzebujemy adresów URL koszyka na zakupy i strony z podziękowaniem za zakup. Poniżej pokażę, jak ustawić cele dla systemu Shoper w Google Analytics. Podobną konfigurację można wykonać dla innych systemów biznesowych. Checkout Shoper składa się z 3 głównych kroków:
Krok 1 – Dodaj do koszyka Krok 2 – Dane klienta Krok 3 – Potwierdź zamówienie
Podcast
„Jak korzystać z Google Search Console podczas pozycjonowania?” na głośnikach.
- Co to jest Google Search Console?
- Jak pozycjonować witrynę pod kątem lokalnych słów kluczowych?
- Jakie raporty są dostępne iw jakim celu?
Jak wykorzystasz ten raport?
Przegląd wydajności to kwintesencja tego, czym jest Google Search Console i co może Ci zaoferować. Po pierwsze, mówi ci, w którym kierunku powinieneś przenieść swoje następne miejsce docelowe. Często okazuje się, że pozornie lepsze frazy niekoniecznie są bardziej opłacalne niż pozornie gorsze. Narzędzie pozwala wybrać te, na których powinieneś się najbardziej skupić.
Dzięki raportowi wydajności dowiesz się również, które podstrony Twojego sklepu (głównie strony produktowe) radzą sobie najlepiej w wyszukiwarce. Może można je tak zrobić i uzyskać podobny efekt? Ponadto raport zawiera również informacje o urządzeniach, z których korzystają Twoi goście (i potencjalni klienci). Jeśli zauważasz trend w kierunku urządzeń mobilnych, powinieneś włożyć trochę więcej wysiłku w rozwój mobilnej wersji swojego sklepu. Odpowiednio analizując raport skuteczności, określisz swoje kolejne cele związane z lokowaniem. Pośrednio dowiesz się również, jak zwiększyć sprzedaż we własnym sklepie (oto kilka innych sposobów).