Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Na jakie dane wpływa zastosowanie filtra w widoku danych?

Konto Google Analytics służy do zbierania i śledzenia danych o ruchu w witrynie. Właściciele firmowych stron internetowych, sklepów internetowych czy pracownicy działu marketingu mogą podejmować decyzje o działaniach reklamowych w Internecie i wykorzystywać raporty do ich optymalizacji. Niestety niewiele osób zdaje sobie sprawę, że samo założenie konta nie wystarczy. Tak, po dodaniu kodu śledzenia narzędzie zacznie wyświetlać dane dotyczące odsłon. Należy jednak wziąć pod uwagę wszystkie czynniki, które mogą wpłynąć na błędny obraz wyników analizy.

Ruch wewnętrzny

Dane tylko dla wybranego hosta

Ten filtr uniemożliwia nam zbieranie danych z subdomen lub innych domen. Świetne rozwiązanie dla zapominalskich programistów. Utwórz nowy filtr niestandardowy, zaznacz pole Uwzględnij i wybierz opcję Nazwa hosta w polu filtra. Wprowadź swoją domenę (bez subdomen) we wzorcu filtra. Sprawdź filtr, a następnie potwierdź.

Nic nie jest bardziej irytujące niż różne wielkości liter podczas manipulowania danymi. Warto zatem korygować dane w trakcie ich zbierania. Utwórz nowy niestandardowy filtr w Google Analytics. Wybierz małe litery. W polu filtru wybierz zawartość, którą chcesz przefiltrować. Poniżej znajduje się moja „domyślna lista małych liter”.

Podstawy Google Analytics

Jeśli Twoja witryna jest nowa i dopiero zaczynasz, poznaj podstawy Google Analytics, aby jak najlepiej wykorzystać to bezpłatne i przydatne narzędzie. Jego szczególną wartością jest możliwość dostosowania go do indywidualnych potrzeb i tworzenia własnych raportów.

Google Analytics zbiera dane m.in. B. jak użytkownicy wyszukują Twoją witrynę, jak się po niej poruszają, kim są Twoi odbiorcy docelowi (wiek, płeć, lokalizacja, zainteresowania itp.), jakie treści są dla nich najbardziej interesujące, jak wygląda konwersja itp. Więc masz możliwość zdobycia wielu cennych informacji, jak zwiększyć popularność i efektywność swojej strony internetowej, a następnie wykorzystać je w budowaniu strategii SEO, strategii marketingowej, przygotowywaniu kampanii Google Ads itp. W ten sposób uzyskane dane mogą również wskazać najważniejsze błędy, które możesz poprawić za pomocą działań optymalizacyjnych. Ponadto możesz łatwo zintegrować Google Analytics z innymi przydatnymi narzędziami, takimi jak Google Search Console. Jeśli to wszystko brzmi dla Ciebie zachęcająco, załóż konto GA, rozpocznij konfigurację i już na starcie zadbaj o odpowiednie filtrowanie danych, abyś mógł poprawnie interpretować statystyki.

Utwórz filtr — uwzględnij nazwy hostów

Krok 1. Przejdź do sekcji Administracja. Krok 2. Wybierz odpowiedni widok. Krok 3. Na poziomie widoku danych kliknij Filtruj Krok 4. Następnie kliknij Dodaj filtr

  • Nazwa filtra: Uwzględnij tylko ruch z domeny.pl
  • Typ filtra: Niestandardowy > Uwzględnij
  • Pole filtru: Nazwa hosta
  • Wzorzec filtra: ^(www.)?domain.pl$

Esta web utiliza cookies propias para su correcto funcionamiento. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Más información
Privacidad