
Odpowiedź na to pytanie nie jest łatwa. Każdy YouTuber pracuje w innej branży i ma inne taryfy. Zarabianie w YouTube ma wiele różnych form. Nie zarabiasz bezpośrednio na wyświetleniach, ale od tego zależą Twoje dochody, ponieważ im więcej wyświetleń uzyska Twój film, tym więcej reklam się wyświetli. Często przyjmuje się, że film, który ma 1 000 000 wyświetleń, przynosi 500 zł. Poniżej przedstawiono średnie miesięczne zarobki autorów w poszczególnych kategoriach.
Należy pamiętać, że zarobki YouTuberów zależą od wielu innych czynników. Obejmuje to lokowanie produktu i sponsoring. Znane marki płacą YouTuberom dużo pieniędzy za prezentowanie swoich produktów i wystawianie im pozytywnych recenzji. Analizuję tylko zarobki z reklam AdSense. Okazuje się też, że często zupełnie obcy człowiek może wygenerować znacznie lepsze przychody z reklam niż znany Youtuber. Jak to możliwe?
Profesjonalne i kompleksowe SEO
Sprawdź naszą >> OFERTA > OFERTA > OFERTA
Filmy sponsorowane na podstronach wyszukiwania YouTube (reklamy TrueView na stronie)
Wybieramy film, który chcemy promować na innych podstronach serwisu oprócz głównej strony wyszukiwania. Do reklamy dodajemy opis i slogan. Utworzona w ten sposób reklama będzie wyświetlana użytkownikom, którzy oglądają inne filmy związane z tematyką lub kryteriami, które ustaliliśmy. Ten typ reklamy pojawia się po prawej stronie ekranu, nad lub pod innymi sugestiami wideo.
To kolejna propozycja reklamowa, forma reklamy, którą można wykorzystać na YouTube. Jest to film, który można osadzić w innych filmach przesyłanych strumieniowo online. W takim przypadku możesz skorzystać z gotowych 15 lub 30 sekundowych spotów telewizyjnych lub stworzyć specjalny film, aby dotrzeć do odbiorców za pośrednictwem tego kanału. Wideo typu In-Stream może być wyświetlane przed, w trakcie lub po filmie, na który była kierowana nasza reklama. Widz może pominąć film promocyjny w YouTube pięć sekund po jego rozpoczęciu. Praktyka i wstępne badania tego formatu pokazują, że jeśli nasza reklama jest wystarczająco atrakcyjna dla odbiorcy, możemy osiągnąć bardzo wysoki procent pełnych odtworzeń. Nasze filmy promocyjne kierujemy do odpowiednich treści wideo w oparciu o słowa kluczowe, kategorie tematyczne lub wybrane grupy demograficzne. Reklamy typu In-Stream nie pojawiają się przed wszystkimi treściami w YouTube, tylko przed materiałami partnerów Google.
Czytaj także
Miłego oglądania! Netflix wprowadza darmowy plan. dla kogo?