Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

O co chodzi w SEO?

SEO ogólnie to działania mające na celu poprawę pozycji strony w wynikach wyszukiwania – głównie na ustawione dla nas frazy kluczowe (dla uproszczenia pojęcia fraz kluczowych – słów/fraz, których używamy do wyszukiwania ludzi wokół naszej strony wyszukiwania w Google).

Na pozycję w wynikach wyszukiwania wpływa szereg czynników – poza tym – czynniki te nie są stałe, często ulegają zmianom, modyfikacjom, niektóre czynniki są wykluczane, inne są ponownie wprowadzane, stąd wiedza w dziedzinie SEO czasami idzie bardzo szybko. Więc jeśli myślisz o zakupie książek o SEO lub pozycjonowaniu, zdecydowanie odradzam – materiał może być w dużej mierze nieaktualny, zanim książka się pojawi. Skąd więc czerpiesz wiedzę? Najlepsze zagraniczne blogi SEO, np. searchenginejournal.com czy moz.com/blog.

Przykładowa kopia SEO — przewodnik

Jeśli zdecydujesz się stworzyć przykładową kopię SEO, która może służyć jako przykład dla konkurencji lub copywriterów uczących się rzemiosła, unikaj oklepanych kopii. Więc nie pisz czegoś w stylu „Jesteśmy szanowaną marką z produktami wysokiej jakości”. W tym przypadku nie przedstawiasz korzyści płynących z korzystania z Twojej oferty, poszukaj dobrego tekstu SEO. Przykłady zaczerpnięte z wysoko ocenianych stron często zawierają pozytywny język.

Dostosowanie do rzeczywistych użytkowników to oczywiście nie wszystko. Jak sama nazwa wskazuje, teksty SEO muszą być dostosowane do algorytmów wyszukiwarki, a więc zawierać między innymi odpowiednie frazy kluczowe.

Jeśli interesuje Cię to, co ludzie czytają najczęściej, możesz na przykład skorzystać z Google Trends. Z drugiej strony, jeśli cenisz sobie dobór wartościowych słów kluczowych, możesz skorzystać na przykład z AnswerThePublic, Google Keyword Planner lub Ubersuggest.

White Hat SEO a Black Hat SEO

Google udostępnia wskazówki dotyczące tworzenia „artystycznych” witryn internetowych.

Możesz albo skorzystać z tego poradnika, zbudować długoterminowy biznes i spać spokojnie, albo… szukać nielegalnych skrótów, które próbują oszukać wyszukiwarkę i spędzać wolny czas modląc się, żeby Google nie zrobił to samo szybko i ukarać wykluczeniem Twojej witryny z wyników.

Definicja SEO według Wikipedii

Czym jest SEO według Wikipedii? Wikipedia definiuje SEO w następujący sposób:

SEO lub optymalizacja wyszukiwarek to proces, który ma określony cel. Chodzi o osiągnięcie jak najwyższej pozycji dla określonych, wybranych fraz kluczowych w wyszukiwarce, w wynikach organicznych.

Wybrane taktyki SEO poza stroną – infografika

Obecnie przekierowania nie działają tak jak kiedyś, a domeny adopcyjne są używane głównie do konfigurowania backendów/PBN, a nie do konfigurowania przekierowań. To nie takie proste 🙂

Wielu specjalistów spiera się o to, czy poszczególne czynniki rzeczywiście mają wpływ na pozycję, czy też korelują tylko z wysokimi pozycjami. W praktyce trudno to sprawdzić, ponieważ ciągle poruszamy się w zmieniającym się otoczeniu. W odizolowanym środowisku nie jest możliwe wykonywanie analiz w tych samych warunkach. Gdy kształtujemy czynnik w teście, zmieniają się czynniki zewnętrzne:

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para su correcto funcionamiento y para fines de afiliación y para mostrarte publicidad relacionada con sus preferencias en base a un perfil elaborado a partir de tus hábitos de navegación. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Więcej informacji
Privacidad