
Google stale aktualizuje swój algorytm, większe aktualizacje są ogłaszane przez pracowników Google, mniejsze są nieoficjalnie wdrażane każdego dnia. Gdy Twoja umowa była niedostępna, zasady rankingu mogły ulec zmianie i oczywiście, całkowicie niezależnie od niedostępności umowy, pozycja mogła ulec zmianie (zarówno pozytywnie, jak i negatywnie).
Sklepikarz! Należy pamiętać, że spadek pozycji nie jest jedyną rzeczą, która wynika z niedostępności handlu. W przypadku częstych awarii serwerów można stracić zaufanie klientów, a zwykli klienci zwykle kupują najwięcej. Kup dobry serwer. Koniecznie przeczytaj jeden z moich artykułów: Jaki hosting dla sklepu internetowego.
Dlaczego Google wprowadza zmiany w swoim algorytmie?
Podstawowym mottem Google jest udzielanie możliwie najlepszych odpowiedzi na zapytania użytkowników. Dlatego każdy stara się dopasować zawartość strony do tych zapytań i tylko takie strony pojawiają się na najwyższych miejscach w wynikach wyszukiwania. Google zdecydowało się wprowadzić dodatkowe czynniki, które różnicują strony i dają kompleksowy obraz jakości doświadczenia użytkownika na stronie. Ważne są nie tylko dokładne odpowiedzi, ale także forma, w jakiej są prezentowane, aby użytkownik je otrzymał, bez wyskakujących reklam, bez pomijania elementów na stronie, bez długich czasów oczekiwania na załadowanie. W ten sposób Google różnicuje wyniki, które obsługuje użytkowników i promuje te, które zapewniają najlepsze wrażenia użytkownika.
Musisz wiedzieć, że istnieją dwa rodzaje wskaźników. Google zbiera informacje z przeglądarek użytkowników o tym, co już wydarzyło się w Twojej witrynie. Jak wiesz, Google jest autorem Google Chrome i ma dostęp do danych tej przeglądarki. Można to wykorzystać do sprawdzenia, jak użytkownicy postrzegają Twoją witrynę w rzeczywistych warunkach. Chrome bezpośrednio mierzy wszystkie interakcje i wysyła dane do Google. Jeśli Google zbierze wystarczającą ilość danych, może pokazać te parametry na podstawie rzeczywistych doświadczeń użytkowników. Jeśli go tam nie ma, pokazuje obliczone, czyli syntetyczne dane. Wadą danych zbieranych od użytkowników jest to, że Google pokazuje uśrednione wyniki z 28 dni. Dlatego jeśli chcesz sprawdzić, czy zmiany wprowadzone na stronie przyniosły oczekiwany efekt, musisz kierować się przede wszystkim wynikami syntetycznymi.
Jak podłączyć Google Search Console
Najpierw zacznijmy od tego, jak podłączyć Google Search Console. Przede wszystkim należy zauważyć, że narzędzie jest bezpłatne. Po prostu przejdź do https://www.google.com/webmasters/tools/home, dodaj swój adres domeny i potwierdź. Jest to proces, który uniemożliwia przypadkowym osobom dostęp do Twoich danych.
Proces jest dość prosty – do wyboru jest kilka opcji:
Jak widzimy zawartość naszej strony jest kopiowana – a nawet tłumaczona na inne języki – jest jest jakiś powód do niepokoju? Co zrobić w tej sytuacji?
John uważa, że to nic wielkiego. Prędzej czy później każda ze stron może się z tym zmierzyć. Możesz oczywiście skorzystać z formularza DMCA, aby zgłosić taką domenę, jeśli uważamy, że narusza ona naszą własność. Takie rozważenie jest sprawdzane i ewentualne kroki (usunięcie z wyników wyszukiwania) są zwykle inicjowane w ciągu tygodnia – czyli dość szybko.
John nie wierzy, że takie sygnały są uwzględniane w algorytmie.
– Na ile słów kluczowych powinna być pozycjonowana witryna?
Na ile słów kluczowych powinna zostać uszeregowana witryna? – Zanim zaczniesz wybierać słowa kluczowe, powinieneś wiedzieć, ile z nich faktycznie możesz wybrać. Czy 10 zdań to za mało czy za dużo? a 20? 50? 100? W cytowanym artykule podpowiadamy, co decyduje o liczbie słów kluczowych i jak jest to korzystne dla nowej, starej, małej, dużej witryny itp.
Skąd wziąć słowa kluczowe do pozycjonowania strony? Poznaj narzędzia – jak sama nazwa wskazuje, w tym artykule znajdziesz narzędzia, których możesz użyć do zbudowania listy słów kluczowych. Oferujemy zarówno bezpłatne, jak i płatne narzędzia. W Polecanych możesz sprawdzić, ile razy w miesiącu wpisujesz określone słowo kluczowe w okno wyszukiwarki Google. Inni przekazują Ci cenne synonimy, długie frazy kluczowe i podobne zapytania użytkowników.