
SEO (Search Engine Optimization) to dynamiczna praktyka optymalizacji strony internetowej, ale nie tylko! Tweety, grafiki, publikacje naukowe i wreszcie filmy mogą być optymalizowane. Optymalizacja polega przede wszystkim na tym, aby informacje, które przekazujesz wybranym kanałem komunikacji znalazły się jak najwyżej w wyszukiwarkach YouTube czy Google. Pamiętaj, że często filmy z YouTube są publikowane w SERP na stronach internetowych z dużą liczbą zapytań. Praktyki SEO koncentrują się na zwiększeniu widoczności strony internetowej lub innego elementu, a tym samym zwiększeniu ruchu na niej. Z drugiej strony optymalizujemy YouTube w obszarze kanału, playlisty, metadanych oraz opisu pod filmem. Używanie napisów i napisów do filmów jest również kluczowym elementem optymalizacji.
-
- Pierwszym krokiem w optymalizacji jest poznanie fraz kluczowych, które chcemy umieścić jak najwyżej w wyszukiwarce. W wyszukiwaniu słów kluczowych na YouTube pomagają nam programy, których używamy do tworzenia audytu dla Google. Tutaj możemy skorzystać zarówno z narzędzi płatnych, jak SENUTO czy AHREFS, jak i darmowych, czyli Google Keywords Planner. Oczywiście przy doborze słów możesz kierować się intuicją. Ale nie rób zbyt długiej listy. Chociaż czasami możemy zaryzykować dopasowanie wielu słów do domeny, nasze możliwości opisania filmu w YouTube są ograniczone. Jeśli masz zbyt wiele pomysłów, wybierz tylko te elementy, które Twoim zdaniem są najlepsze i najbardziej konkurencyjne. Możesz również wpisać dowolną frazę kluczową, a wyszukiwarka automatycznie poda propozycje na podstawie tej frazy.
- Drugim krokiem jest optymalizacja opisu pod filmem na YouTube. Jak marketerzy wykorzystują to do reklamy? To idealne miejsce dla wyszukiwarki do indeksowania fraz kluczowych związanych z tematyką filmu. Często nawet nie zauważamy, że nasz opis jest już doskonale przygotowany do indeksowania przez robota Google. Masz 5000 znaków ze spacjami. Jakość tekstu powinna zadowolić Ciebie, widza i wyszukiwarkę. Dlaczego widz jest tak ważny w tym łańcuchu? Ostatecznie zrozumienie opisu, który jest częścią samego filmu, może wpłynąć na jego ogólną ocenę (w postaci „kciuka w górę”), co następnie przekłada się na popularność i więcej wyświetleń, a także lepszą pozycję. Ważne jest również miejsce w tekście, w którym umieścisz frazy kluczowe. Postaraj się użyć tego najważniejszego słowa w pierwszych 25 słowach rozpoczynających tekst i powtarzać je oraz wszystkie inne naturalnie w pozostałych
- Trzecim krokiem jest #optymalizacja marki. Tagi nie są bardzo ważne, ale pomagają w optymalizacji. Pamiętaj jednak, że duża ich ilość niekoniecznie oznacza lepsze efekty. Zbierz listę tagów, począwszy od najbardziej ogólnych, ale ważnych, po te, które są tylko luźno związane z tematem. Jeśli nie możesz zidentyfikować listy marek, przejrzyj konkurencyjne kanały. Tagi nie muszą być unikalne dla Twoich filmów. Im bardziej konkurencyjnych marek używasz, tym lepsza będzie strategia marketingowa Twojego profilu. Filmy z tymi samymi tagami YouTube są wzajemnie polecane.
- Krok czwarty, dodaj napisy w różnych językach. Nie chodzi o tłumaczenie treści na wszystkie języki świata. Zwykle wystarcza angielski. To znaczy, jeśli nie planujesz podbijać innych rynków. Jeśli chcesz dotrzeć do szerszej publiczności, możesz włączyć napisy dla widzów. Nie musisz ich zmuszać do wpisywania ścieżki dla całego filmu. Opcje YouTube pozwalają użytkownikowi dodać tylko część napisów, które następnie może uzupełnić drugi lub trzeci widz. Jest to przydatna opcja dla firm lub influencerów, którzy regularnie dodają wiele filmów i nie mają czasu na ich tłumaczenie za każdym razem. Co ciekawe, wyszukiwarka może odczytać plik z napisami, a tym samym zaindeksować również tę treść. Zwiększa to możliwość międzynarodowego indeksowania, a Twój film pojawi się w wyszukiwarkach w innych językach niż oryginał. Pamiętaj, że jeśli pozwalasz swoim widzom na dodawanie napisów, powinieneś również zweryfikować ich poprawność. Kiedy dajesz wolną rękę, musisz również wdrożyć zasadę ograniczonego zaufania.
- Krok 5 to wykonanie i końcowe ekrany. Karty informacyjne to zwiastuny wyświetlane w prawym górnym rogu filmu. Możesz połączyć je z tematem, o którym mówisz, lub promować swój poprzedni film, a może kampanię crowdfundingową. Działa to trochę jak przejście na podstronę, na której można znaleźć szerzej omówiony temat. W mediach społecznościowych znajdują się interaktywne treści, które przyciągają uwagę użytkownika, dlatego użyteczność map po prostu działa. Mapy pomagają w budowaniu relacji z odbiorcą, zmuszając go do tego, aby nie był bierny wobec emitowanych treści. To potężne narzędzie dla marketerów. Podobnie jak w przypadku podstron, na które użytkownicy są kierowani w domenie, uwzględniamy możliwość zwiększenia widoczności profilu poprzez zwiększenie zaangażowania widzów. Ekrany końcowe to karty trwające od 5 do ostatnich 20 sekund filmu. Możesz na nim wypromować maksymalnie cztery przedmioty. Podobnie jak w przypadku map, mogą to być linki do Twoich poprzednich filmów lub po prostu tablice informacyjne. Pozwalają zatrzymać widza na kanale i zwiększyć liczbę wyświetleń. Ponownie, jest to bardziej marketing niż poprawa SEO, ale nadal ma duży wpływ na zaangażowanie odbiorców. Źródło: www.
youtube.com/channel/UC8JbbaZ_jgdsoUqrZ2bXtQQ - Krok szósty to nazwa. Tytuł wydaje się obejmować pierwszy punkt przewodnika. Jednak nie zawsze mamy pomysł (nazwę). Ale po zoptymalizowaniu tagów, przepisaniu i dopasowaniu kart znacznie lepiej będzie nam porównywać. Przede wszystkim, podobnie jak grafika otwierająca, nagłówek powinien zapadać w pamięć i zawierać frazy kluczowe, które po dokładnej analizie można skutecznie przypisać wybierając z tagów. Nie przesadzaj jednak z ilością fraz kluczowych w tytule i opisie. Wyszukiwarki bardzo dobrze radzą sobie z blisko położonymi synonimami. Masz krótkie zdanie, więc najważniejsze wyrażenie kluczowe umieść jak najbliżej początku, ponieważ tytuł jest często skracany, zwłaszcza na urządzeniach mobilnych.
- Siódmym etapem, stosunkowo obszernym pod względem treści, jest widz. Filmy na YouTube są przede wszystkim dla ludzi. Portal zwraca większą uwagę na to, jak użytkownicy reagują na filmy, niż na odpowiednią optymalizację. W końcu to widzowie tworzą ten profil, dają „łapki w górę” i subskrybują kanały. Co ciekawe, im dłużej możesz utrzymać ich uwagę, tym lepiej dla Twojego kanału, a dotyczy to zwłaszcza rzeczywistego czasu spędzonego na oglądaniu filmu. Oglądanie 70% 15-minutowego filmu jest ważniejsze niż 100% 5-minutowego filmu. Liczy się to, ile czasu widz spędza na Twoim kanale: czy opuści go po trzech minutach? Czy przejdzie mapę do następnego filmu? A może obejrzeć jeszcze pięć filmów? Każda reakcja użytkownika jest ważna. Pamiętaj więc, że nawet jeśli optymalizujesz wideo pod kątem SEO, tworzysz napisy lub tagi przede wszystkim dla odbiorców. Bo tylko to, jak reagują na tę optymalizację, potwierdza jej skuteczność.
Jak zoptymalizować zasoby?
Powinniśmy zacząć zatykać kanał YouTube problemami technicznymi i przejść do spraw roboczych. Oczywiście, rozpoczynając kanał, wszystkie formularze powinny być używane i szczegółowe. Powinieneś dodać linki do mediów społecznościowych do kanału lub upewnić się, że używasz odpowiednich słów kluczowych tam, gdzie to możliwe. Idealnym miejscem na to jest nazwa kanału, która oprócz głównej idei musi być atrakcyjna dla widza i wzbudzać zaufanie.
Kolejnym ważnym elementem jest grafika. Logo Twojego kanału i zdjęcie w tle muszą być wysokiej jakości. Zdjęcia lub grafikę możemy pobrać z darmowych banków zdjęć (więcej na ten temat w artykule na https://intle.pl/skad-czerpac-zdjecia-na-blogi/) lub zlecić im wykonanie grafiki. Przechodząc do elementów funkcjonalnych, powinniśmy tworzyć playlisty i grupować filmy na kanale. Łatwiejszy dostęp do treści to większa aktywność na kanale i większe możliwości zarobku. Także jeśli mamy taką możliwość to zdecydowanie warto zacząć zarabiać i oglądać reklamy na kanale, aby otrzymane środki mogły być przeznaczone na rozwój kanału.
Podstawowa konfiguracja kanału YouTube
Czy dom będzie budowany od góry do dołu? Trudno jest przygotować cuda. Zanim prześlesz film na kanał, upewnij się, że wykonałeś wszystkie niezbędne czynności. Całkowita liczba ustawień jest bardzo duża, dlatego poniżej przedstawiono kilka podstawowych kroków. Przygotowałem poniższą listę kont korzystających z widoku YouTube Studio (Beta).
Po wejściu do YouTube Studio wybierz Ustawienia z menu po lewej stronie. W nowym oknie, które się pojawi, przełącz się na Widok kanału. Na pierwszej zakładce Podstawowe informacje znajdziesz okno, w którym możesz wpisać słowa kluczowe kanału YouTube.
Umieszczanie w YouTube — więcej wskazówek
Decydując, gdzie umieścić filmy w YouTube, odpowiadaj także na komentarze lub przypinaj serca. Nie zostawiaj filmu czytelnikom — bądź aktywnym inicjatorem rozmowy, przynajmniej przez kilka pierwszych dni. Algorytmy YouTube uznają Twój wkład w społeczność, nagradzając Twoje dzieło wyższą oceną.
Lokalizacja w YouTube — wprowadź opis swojego kanału i dane kontaktowe
Jak sugeruje nazwa, sekcja Informacje umożliwia dodanie krótkiego opisu kanału. Dodaj tutaj wybrane wcześniej słowa kluczowe, ale przede wszystkim utwórz opis z myślą o przyszłych widzach i subskrybentach. W nim, odpowiadając na pytanie, jaką wartość dajesz użytkownikom i co z tego czerpią, subskrybuję Twój kanał. Pamiętaj, że skuteczne pozycjonowanie na YouTube powinno uwzględniać zarówno „zainteresowania” użytkownika, jak i algorytm. W zakładce „Informacje” podaj swoje dane kontaktowe i dodaj linki do innych swoich miejsc w sieci, np. B. do portali społecznościowych i strony internetowej firmy. To bardzo ważna sekcja, jeśli naprawdę chcesz uzyskać linki zwrotne do swojej witryny (YouTube SEO), a także pozyskać klientów z YouTube.
Zanim zaczniesz przesyłać swój pierwszy film, przejdź do zakładki „Elementy promocji marki” („Ustawienia” -> „Kanał” -> „Elementy promocji marki”). Tutaj możesz dodać znak wodny, który pojawi się na wszystkich Twoich filmach w prawym górnym rogu. Dzięki temu osoba, która będzie oglądać Twoje przyszłe filmy, może natychmiast zasubskrybować Twój kanał YouTube. To świetny sposób na zdobycie lojalnych widzów wśród osób, które oglądają Twój film po raz pierwszy. Innym sposobem pozyskania subskrybentów kanału, oprócz YouTube, jest stworzenie odpowiedniego linku, który można udostępnić w sieci (strona internetowa, sieci społecznościowe itp.). Jak to idzie? Po prostu dodaj sub_confirmation=1 do adresu URL klasycznego kanału.