
Jednak sama umowa licencyjna gry może zawierać wyjątek od tej sytuacji. Twórcy mogą tam publikować swoje stanowiska w transmisjach na żywo z gier lub nagrywać Let’s Play. I tak pisze np. o naszej dumie narodowej (bynajmniej nie piszę tego z kpiną, a nawet subtelnym podziwem), CD Projekt Red, w licencji Wiedźmina 3:
Udzielamy wyrażasz zgodę na fanowskie tworzenie utworów (np. machinima, „Let’s Play” lub innych filmów, grafik i fanowskich modów) związanych z grami CD PROJEKT RED, chyba że nasze przepisy prawne dotyczące gry stanowią inaczej. Nie potrzebujesz naszej zgody, aby zarabiać na wykorzystaniu takich prac fanów w witrynach do udostępniania filmów. Pamiętaj, że ponosisz odpowiedzialność za swoje Dzieła Fanowskie (zwłaszcza wszelkie treści, które tworzysz lub które obejmują osoby trzecie). Pamiętaj również o naszych zasadach dotyczących treści tworzonych przez użytkowników powyżej.
Ustawienia transmisji na żywo w YouTube
Jeśli zdecydujesz się rozpocząć transmisję na żywo w YouTube, możesz rozpocząć transmisję natychmiast lub zaplanować ją. Przy tej drugiej opcji mamy możliwość wstępnego przetestowania strumienia poprzez ustawienie jego prywatności. Opcja ta wymaga również użycia zewnętrznego oprogramowania (enkodera), natomiast Instant Transfer pozwala na użycie kamery laptopa.
Jak poruszać się w labiryncie przyjętych praktyk i sprzecznych interesów.
Jedną z branż, która najbardziej skorzystała na epidemii koronawirusa, jest niewątpliwie branża transmisji treści online („streaming”). Nic dziwnego, że każdego miesiąca nowe osoby próbują tego zawodu przyszłości.
Twitch.
tv, wiodąca platforma strumieniowego przesyłania treści z gier, miała w lipcu 2020 r. prawie 7,5 miliona aktywnych streamerów, czyli ponad dwukrotnie więcej niż średnia miesięczna z zeszłego roku, która wyniosła 3,64 miliona. Znaczna część z nich działa bez znajomości prawnych aspektów takiej działalności oraz bez świadomości możliwych zagrożeń.
Polsat przeciwko piratom
Trzeci, moim zdaniem najważniejszy. W czasie transmisji benefisu na żywo kanał sportowy Polsat transmitował jednocześnie swoją galę sztuk walki KSW 57 w systemie pay-per-view, co oczywiście nie jest argumentem usprawiedliwiającym działania Polsatu, ale konieczne byłoby również pokazanie mały. . profesjonalna empatia. Media z reguły nie piszą tekstów, nie nagrywają programów, nie emitują ani nie emitują filmów dla rozrywki. Oczywiście – dobrze jest mieć medium, które pisze dobre teksty i dobrze nadaje. Oprócz tworzenia wysokiej jakości treści, celem mediów jest również sukces finansowy.
Polsat, który wydaje dużo pieniędzy na organizację gal sztuk walki, chce też na tym zarobić. Jest do tego platforma PPV, ale ten system od lat jest niedojrzały technologicznie, przez co stacja (i nie tylko ta) jest regularnie kradziona przez internetowych piratów. Istnieją legiony fanów sztuk walki, którzy porzucają definicję pay-per-view, ponieważ „będą streamy” w Internecie. I rzeczywiście są: pojawiają się na YouTubie, Facebooku, Twitchu, rozprzestrzeniają się partyzancko przez Wykop, Discord, a nawet w zespołach.