
Niech zgadnę – jesteś artystą, jakiś czas temu założyłeś kanał na YouTube i opublikowałeś swoje pierwsze teledyski. Od ostatniej premiery minęło już trochę czasu, a patrząc na wyniki oglądalności, zastanawiasz się: czy są sposoby na ulepszenie kanału? Odpowiedź brzmi tak. Oto prosta lista kontrolna, która pomoże Ci upewnić się, że robisz wszystko, co w Twojej mocy, aby zoptymalizować swój kanał YouTube, aby zwiększyć liczbę wyświetleń, zbudować lojalnych odbiorców i zarabiać więcej w YouTube.
1. WYBIERZ NAZWĘ KANAŁU Nazwa kanału w YouTube różni się od jego adresu URL. Nazwę można później edytować i zmieniać, ale najlepiej wybrać ją wcześniej i trzymać się jej. Zachowuj spójny i konsekwentny branding przez Ciebie jako artysta. Wybierz więc coś, co jest w miarę krótkie i łatwe do zapamiętania (np. nazwa zespołu), coś, co pozwoli widzom wiedzieć, czego mogą się spodziewać po odwiedzeniu kanału. Możesz edytować informacje o swoim kanale YouTube, logując się na swoje konto Google+. Jeśli jesteś artystą, warto dodać słowa: OFFICIAL CHANNEL lub OFFICIAL do nazwy kanału, ponieważ widz zwykle szuka oficjalnego kanału artysty za pomocą wyszukiwarki YouTube i wierz mi, czy ci się to podoba, czy nie, w tym momencie , niestety ktoś wrzuci Twój teledysk na Twój kanał i nie zawsze zadziała identyfikator treści, czyli system YouTube chroniący przed takimi sytuacjami
Dlaczego YouTube?
Przede wszystkim. YouTube to największa wyszukiwarka na świecie (po Google). Wyobraź sobie ogromny bazar otwarty codziennie i odwiedzany przez ponad miliard ludzi miesięcznie. Jeśli chcesz zaprezentować lub sprzedać swoje produkty, trudno o lepsze miejsce. Zwłaszcza, gdy weźmie się pod uwagę, że nie trzeba żadnych specjalnych inwestycji w sprzęt, a obiekt na tym bazarze jest darmowy i dostępny dla każdego. Trudno przejść obojętnie obok takich argumentów. Właśnie dlatego YouTube stał się tak popularną platformą marketingu wideo. Daje ogromny potencjał, a jednocześnie niewielkim nakładem środków i wysiłku możemy dotrzeć z naszym przekazem do dużej liczby odbiorców. I to zarówno jeśli planujesz vlogować jako hobby, jak i jeśli myślisz w kategoriach biznesowych. A co jeśli nie YouTube?
Marketing wideo można prowadzić w YouTube, na innych platformach lub na wszystkich jednocześnie. Wiele tutaj zależy od indywidualnych czynników i charakteru prowadzonej działalności. W niektórych przypadkach korzystanie z serwisu innego niż YouTube nie ma sensu, w innych będzie to zalecane, a nawet konieczne. Uniwersalną zasadą, która się w tym przypadku sprawdza i pomoże wybrać odpowiedni kanał i miejsce komunikacji, jest śledzenie potencjalnej (lub obecnej) publiczności. Innymi słowy – być tam, gdzie są nasi potencjalni klienci, odbiorcy, fani, użytkownicy, z którymi rozmawiasz i którzy mogą (lub powinni) być zainteresowani naszym filmem. Jeśli chcesz dotrzeć do młodych użytkowników, nasz film powinien pojawić się np. na TikToku lub Snapchacie. Jeśli zależy Ci na dotarciu do kontrahentów i użytkowników biznesowych, warto rozważyć publikację treści na LinkedIn lub wypromowanie filmu w Google. Uczyń z tego uzależnienie i dostosuj platformę do swoich potrzeb. Niemal każda sieć społecznościowa umożliwia publikację treści wideo, zarządzanie nimi, reklamę i związaną z nią komunikację. Na przykład wspomniałem o tym w temacie marketingu w sieciach społecznościowych – na przykład na Instagramie czy LinkedInie.
Wiele zależy nie tylko od tego, gdzie znajduje się Twoja grupa docelowa, ale także od charakteru Twoich treści i tego, co chcesz opublikować.
Dude Perfect
Kanał Dude Perfect ma „tylko” 37 milionów subskrybentów, ale gdybym miał wybrać, co najbardziej lubię oglądać, PewDiePie jest zdecydowanie na szczycie mojej osobistej listy. Tam kilku znajomych nagrywa głównie tzw. triki, czyli niesamowite triki np. z piłeczkami do tenisa stołowego. Słowo „doskonałość” idealnie tu pasuje, nie można też pominąć sztuki przygotowania i wykonania poszczególnych materiałów. Nie wiem, ile było prób nakręcenia filmu, ale w rezultacie wygląda na to, że przyjęli kosmicznie trudną sztuczkę za pewnik.
Sprawdź nasz ranking najpopularniejszych polskich youtuberów!
Jak przesłać film
Gotowe. Teraz możesz przesyłać swoje filmy i zachęcać widzów do subskrypcji. Ponownie, nie zapomnij zweryfikować swojego kanału. W przeciwnym razie nie będziesz mógł dokonać pewnych zmian, m.in. B. miniatura. Pierwszym krokiem jest przesłanie pliku wideo. Aby to zrobić, kliknij ikonę aparatu ze znakiem plus pośrodku w prawym górnym rogu ekranu. Następnie wybierz film na swoim komputerze. W oczekiwaniu na przetworzenie pliku możesz dodać podstawowe informacje o pliku, np. B. Tytuł, opis lub miniatura. Przyjrzyjmy się każdemu z tych elementów osobno.
- Tytuł
Zasada Tik Tok nr 3: Profil
Nazwa Twojego profilu musi być wybrana ostrożnie, ponieważ algorytm Tik Tok bierze swoją nazwę od używanej w Szukaj. Wybierz nazwę użytkownika (nie taką samą jak nazwa Twojego profilu), która jest łatwa do wymówienia i zapamiętania. Twoje zdjęcie profilowe powinno przyciągać wzrok, ludzie będą je klikać, aby zobaczyć wszystkie Twoje dzieła. Powiększ swoją twarz na zdjęciu profilowym za pomocą kontrastowych kolorów, które świetnie wyglądają na małym ekranie smartfona. Zwróć także uwagę na swoją biografię, która jest ograniczona do 80 znaków i zawiera wyraźne wezwanie do działania, które opisuje, kim jesteś i dlaczego ludzie powinni Cię obserwować. 🦄Częstotliwość publikacji: kilka razy w tygodniu, do kilku razy dziennie. Twórz krótkie filmy. Stwórz film, który ludzie będą chcieli kopiować, parodiować lub naśladować.