Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

W jaki sposób dane w Google Search Console są przedstawiane użytkownikom?

zawartość strony

  • 1 Czym dokładnie jest Google Search Console?
  • 2 Dlaczego Google Search Console jest doskonałym narzędziem dla webmasterów?
  • 3 Jaka jest dokładnie różnica między Google Search Console a Google Analytics?
  • 4 Jak zainstalować Google Search Console? Jak dodać stronę internetową do GSC?
  • 5 Jak zweryfikować witrynę w Google Search Console?
  • 6 Czym dokładnie jest weryfikacja tagów?
  • 7 Jak zweryfikować witrynę za pomocą Google Analytics?
  • 8 Jak zweryfikować witrynę za pomocą Menedżera tagów Google?
  • 9 Jak połączyć GSC z Google Analytics?
  • 10 Czy mogę udostępniać moje dane z Google Search Console innym osobom?
  • 11 Co znajdziesz w dziale Efektywność?
  • 12 narzędzi Google dla webmasterów korzystających z Google Search Console

Google Search Console – kto będzie z niej korzystać?

Narzędzie stworzone przez Google jest bardzo wszechstronne. Może być używany zarówno przez zaawansowanych użytkowników, jak i absolutnych nowicjuszy, ponieważ interfejs jest przejrzysty, a treść i instrukcje autorów są bardzo zrozumiałe. Warto wyróżnić kilku konkretnych odbiorców usług Google Search Console:

  • Specjaliści SEO/SEM – mają dostęp do zagadnień związanych z ruchem i widocznością na stronie, wiedzą, jak uzyskać informacje o najlepszych zastosowaniach słów kluczowych i ścieżek profil łącza. Kolejnym ważnym aspektem jest możliwość połączenia Google Search Console z innymi narzędziami wykorzystywanymi w SEO/SEM – na przykład z Google Analytics.
  • Programista/Webmaster – Google Search Console pozwala identyfikować błędy w ruchu na stronie, problemy z kodem i czytelnością. Narzędzia w GSC pozwalają również monitorować czytelność strony za pomocą robotów indeksujących wyszukiwarki.
  • Administratorzy sieci/serwera – Google Search Console umożliwia stałe monitorowanie zachowania strony, jej stabilności oraz zgłaszanie problemów związanych z działaniem serwera. Narzędzia GSC umożliwiają również wczesne wykrywanie aktywności wirusów i złośliwego oprogramowania.
  • Właściciele witryn – szeroka gama dostępnych raportów sprawia, że ​​dzięki Google Search Console właściciele witryn mogą na bieżąco monitorować ich widoczność w Internecie, analizować dostępne statystyki oraz sprawdzać efektywność pracy specjalistów SEO.

Indeks Google

Kolejna opcja Google Search Console dostarcza informacji o stopniu zaindeksowania stron internetowych w wyszukiwarce.

  • Stan indeksowania – główną częścią tej zakładki jest wykres pokazujący ilość zaindeksowanych podstron w czasie. Dzięki temu zweryfikowany użytkownik Google Search Console może sprawdzić ewentualne rozbieżności – na przykład gwałtowny wzrost lub spadek liczby podstron w indeksie – czy też tempo indeksowania nowych źródeł.
  • Zablokowane zasoby — niektóre zasoby internetowe, takie jak B. Pliki CSS mogą być blokowane przez Google. Na tej zakładce właściciel serwisu może sprawdzić, które zasoby są zablokowane i upewnić się, że są to tylko te, które wybrał świadomie.
  • Usuń adres URL – Jeśli potrzebujesz szybko usunąć niektóre podstrony z indeksu Google, z tej opcji może skorzystać zweryfikowany użytkownik Google Search Console. Możliwe jest targetowanie na konkretne podstrony (np. podstrony domena.pl/adres), cały katalog (np. wszystkie produkty z domeną.pl/produkty w adresie) lub nawet cały serwis (wszystkie podstrony).

    Należy mieć na uwadze, że wbrew nazwie nie chodzi tu o kasowanie, a o ukrywanie podstron przed internautami. Oznacza to, że żaden internauta nie może ich znaleźć poprzez wyszukiwarkę Google. Jeśli jednak takie usunięte/ukryte podstrony stanowiłyby problem dla Google, nadal mogą być balastem dla widoczności serwisu. Ponadto takie podstrony po 90 dniach ponownie trafiają do indeksu Google, dlatego konieczne jest ich ponowne usunięcie.

Metody weryfikacji w Google Search Console

Aby dodać swoją stronę do Google Search Console, system musi upewnić się, że masz wszystkie uprawnienia do zarządzania nią. W tym celu konieczna jest weryfikacja serwisu, co można zrobić na różne sposoby. Z menu Google Search Console wybierz Usługi, następnie kliknij Dodaj usługę i wprowadź odpowiedni typ strony. Możesz zweryfikować całą domenę np. performance-media.pl lub każdy adres z osobna w przypadku korzystania z wielu protokołów (http, https) lub subdomen. Następnie wpisz:

http://www. performance-media.pl,

Jak wykorzystasz ten raport?

Przegląd wydajności to kwintesencja tego, czym jest Google Search Console i co może Ci zaoferować. Po pierwsze, mówi ci, w którym kierunku powinieneś przenieść swoje następne miejsce docelowe. Często okazuje się, że pozornie lepsze frazy niekoniecznie są bardziej opłacalne niż pozornie gorsze. Narzędzie pozwala wybrać te, na których powinieneś się najbardziej skupić.

Dzięki raportowi wydajności dowiesz się również, które podstrony Twojego sklepu (głównie strony produktowe) radzą sobie najlepiej w wyszukiwarce. Może można je tak zrobić i uzyskać podobny efekt? Ponadto raport zawiera również informacje o urządzeniach, z których korzystają Twoi goście (i potencjalni klienci). Jeśli zauważasz trend w kierunku urządzeń mobilnych, powinieneś włożyć trochę więcej wysiłku w rozwój mobilnej wersji swojego sklepu. Odpowiednio analizując raport skuteczności, określisz swoje kolejne cele związane z lokowaniem. Pośrednio dowiesz się również, jak zwiększyć sprzedaż we własnym sklepie (oto kilka innych sposobów).

Esta web utiliza cookies propias para su correcto funcionamiento. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Más información
Privacidad