
Kontrowersyjne materiały stają się ostatnio coraz bardziej popularne. Doskonałym przykładem jest kanał Sexmasterki, który swoimi kontrowersyjnymi treściami opartymi na erotyzmie i chwytliwymi nagłówkami przyciągnął ogromną widownię. Kontrowersje budzi również SA Wardega, największy kanał na polskiej scenie YouTube z ponad trzema milionami widzów. Twórca zasłynął dzięki filmowi Mutant Giant Spider Dog.
W ostatnim czasie wielu użytkowników oburzyła się akcja Reserved – powstał film z dziewczyną szukającą zaginionego chłopca z Polski. Klip okazał się kampanią marketingową, która rozwścieczyła widzów, którzy próbowali pomóc kobiecie spełnić jej marzenie. Takich „wydarzeń” było znacznie więcej, więc wniosek jest oczywisty. Widzowie bardzo szybko uzyskują wyświetlenia kontrowersyjnych treści.
Jak założyć kanał YouTube i zarabiać pieniądze?
Zacznijmy od podstaw. Aby zarabiać na YouTube, musisz mieć własny kanał lub rozpowszechniać treści, umieszczać produkty z innymi YouTuberami. Najprostszą formą jest zarabianie na reklamach Google Adsense, które pojawiają się w Twoich filmach. Stąd mit, że do zarabiania na YouTube potrzebny jest szeroki zasięg i setki tysięcy widzów. Potrzebujesz przemyślanego planu i świadomej kontroli nad działaniami content marketingowymi, a zarobki zaczną pojawiać się od pierwszego odcinka.
O zakładaniu i konfiguracji kanału YouTube pisałem tutaj >>>
SEM – marketing w wyszukiwarkach
SEM, czyli marketing w wyszukiwarkach, to cały wachlarz działań marketingowych działania w Wyszukiwarce, czyli rozszerzenie działań SEO o płatne miejsce reklamowe w wyszukiwarce – na przykładzie Google są to np. płatne wyniki lub reklamy produktów w wynikach wyszukiwania dla wprowadzonych zapytań.
Płatne reklamy pozwalają błyskawicznie zwiększyć widoczność określonej strony w wyszukiwarce bez konieczności przechodzenia przez długi proces umieszczania strony, dając natychmiastowe, ale płatne wyniki. Decydując się na reklamę musimy ustalić odpowiedni budżet reklamowy, a następnie sprawdzić opłacalność działań, dla których stosuje się wskaźnik ROI, czyli zwrot z inwestycji, który obliczamy jako: przychody reklamowe / koszty reklamy * 100 %. Jeśli ROI przekracza 100%, zarabiamy, jeśli jest poniżej 100%, tracimy.
Zarabiaj na YT – sprzedawaj własne produkty
Innym sposobem zarabiania na własnej pracy jest sprzedaż własnych produktów – jest tu dużo miejsca.
Czy jesteś pszczelarzem? handel miodem. Robisz piękne drewniane meble? Przyciągaj klientów na YT itp.
YouTube wprowadza nowe sposoby zarabiania — jak zarabiać pieniądze?
Zmiany mają na celu odzwierciedlenie różnorodności stale rosnącej społeczności YouTube i umożliwienie dwóm milionom twórców zarabiania na treściach publikowanych na platformie, niezależnie od formatu. Najważniejsze to:
- Szerszy dostęp do programu partnerskiego YouTube: od początku 2023 r. twórcy filmów krótkometrażowych, którzy mają co najmniej 1000 subskrybentów i 10 milionów wyświetleń w ciągu 90 dni, będą mogli dołączyć do programu partnerskiego . . Nowi partnerzy mogą korzystać ze wszystkich korzyści płynących z dołączenia do programu, w tym z zarobków YouTube z krótkich filmów i dłuższych treści. To kolejny sposób, niezależnie od obecnych kryteriów, dzięki któremu twórcy długich filmów z 1000 subskrybentów kanału i 4000 godzin oglądania mogą zgłosić się do programu i wybrać rozwiązanie, które im odpowiada. Kanał i YouTube zapewniają reklamodawcom stały poziom bezpieczeństwa marki. Dla nowicjuszy na platformie YouTube YouTube wprowadza również nowy poziom programu partnerskiego YouTube z niższymi kryteriami kwalifikacyjnymi, dając aspirującym YouTuberom dostęp do opcji finansowania przez fanów, takich jak superpodziękowania, superczat, supernaklejki i wsparcie kanału.
- Wyjątkowy model podziału przychodów dla filmów krótkometrażowych: Filmy krótkometrażowe cieszą się rosnącą popularnością na całym świecie z ponad 30 miliardami wyświetleń dziennie i ponad 1,5 miliarda zalogowanych użytkowników. Aby uczcić ten nowy rodzaj treści, na początku 2023 r. przejdziemy z Funduszu Fixed Shorts na specjalny model udziału w przychodach z Shorts, który będzie dostępny dla twórców w programie partnerskim YouTube teraz i w przyszłości. W tym modelu przychody z reklam między filmami są agregowane na karcie Shorts i wypłacane co miesiąc twórcom krótkich filmów i licencjobiorcom muzyki. Twórcy otrzymują 45% przychodów z reklam, a środki te są dzielone na podstawie udziału treści twórcy w ogólnej liczbie wyświetleń krótkich filmów. Udział w przychodach pozostaje stały niezależnie od tego, czyja muzyka została wykorzystana w filmie.
- Przedstawiamy muzykę twórcy: ze względu na złożone zasady licencjonowania twórcy długich teledysków rzadko zarabiają na niej. YouTube uruchamia Creator Music, aby pogodzić interesy profesjonalistów z branży muzycznej i twórców. Ta funkcja zapewnia twórcom łatwy dostęp do stale rosnącego katalogu muzyki do wykorzystania w filmach, a artystom i właścicielom praw autorskich oferuje nowe źródło przychodów z YouTube. Dzięki temu twórcy mogą kupować wysokiej jakości licencje na muzykę w przystępnej cenie, aby w pełni zarabiać na swoich treściach i uzyskiwać podobne przychody z filmów zawierających muzykę, jak z filmów bez muzyki. Z drugiej strony twórcy, którzy nie chcą płacić z góry za licencję, mogą korzystać z muzyki i dzielić się przychodami z artystą lub właścicielami praw autorskich do dzieła. Creator Music jest obecnie w wersji beta w Stanach Zjednoczonych i będzie dostępny w kolejnych krajach w 2023 roku.